Článek
Nová americká automobilka Scout Motors, kterou založil koncern Volkswagen jako nástupce výrobce ikonických terénních automobilů International Scout, představila v loňském roce dlouho očekávanou dvojici nových modelů: SUV Traveler a pick-up Terra.
Oba modely mají být plně elektrické, automobilka ovšem nabídne i technologii tzv. prodlužovače dojezdu, která má podobu spalovacího motoru vyrábějícího elektrickou energii pro akumulátor. Podobnou technologii již v minulosti nabízel například model BMW i3, jak ale vidíme při současném pohledu na trh, příliš se neuchytila.
S technologií experimentovalo více modelů, trápily je ale podobné problémy. Při spuštění spalovacího motoru došlo k nárůstu hluku, který kazil dojem z jízdy. Výkon vozu byl navíc při jízdě s prodlužovačem dojezdu často omezený.
Volkswagen uvedl dva off-roady znovuzrozené značky Scout

To by však neměl být případ modelů Scout, jak upozornil web TheDrive. O technice vozu zatím mnoho nevíme, předpokládá se však, že dobíjení motoru bude obstarávat některý z maloobjemových motorů značky VW, které už dnes nabízejí slušné výkony i kultivovanost.
Ryan Decker, šéf strategie značky Scout, navíc prozradil, že díky tradiční rámové konstrukci nabídnou oba modely dostatek prostoru v dostatečné vzdálenosti od posádky, aby o případném chodu motoru vůbec nevěděla. Scouty by tak neměly ztratit nic z klasických vlastností elektromobilu.
Oba vozy by navíc při jízdě s aktivovaným prodlužovačem dojezdu neměly ztratit nic ze svého výkonu, terénních schopností nebo tažných schopností.
Scott Keogh, ředitel značky Scout Motors, přitom pro Edmunds prozradil, že prodlužovač dojezdu původně vůbec nebyl v plánu. Značka chce ale pokrýt všechny americké trhy bez ohledu na nabíjecí síť, přičemž vozy mají mít stále charakter terénních dobrodruhů. Spalovací motor v roli generátoru tak dává smysl.
Znovuzrozená automobilka Scout chce prodávat auta přímo, američtí prodejci volkswagenů se bouří
