Článek
Norsko je známé svou obrovskou podporou nákupu elektromobilů a zároveň extrémními daněmi na nákup konvenčního auta. Takto to je už roky; a lidé si na to tak zvykli, že za červenec 2024 se v Norsku prodalo pouhých 45 aut s pouze spalovacími motory. Zbytek, 91,9 % nově registrovaných aut, tvořily elektromobily.
Z oněch pětačtyřiceti aut bylo například deset Suzuki Swift, šest Porsche 911, pět Mazd MX-5, dvě BMW řady 1, dvě BMW M2 nebo dvě sanitky postavené na základě Volva XC90.
Hybridy a plug-in hybridy měly 4,8% podíl, což je méně než za loňský rok, zřejmě protože od letošního ledna norská vláda zrušila jakoukoliv jejich podporu. Na bateriové elektromobily však podpora zůstává a má formu nižší DPH i dalších daní, možnosti jezdit v pruzích pro autobusy, je-li vůz obsazen více než dvěma lidmi, nebo slev na mýtném.
Pořád však na norských silnicích jezdí spousta aut na spalovací pohon. Bateriové elektromobily tvoří 24,3 % všech registrovaných aut, většina zbytku – nemůžeme zapomínat na elektromobily s vodíkovými palivovými články – je vybavena spalovacím motorem v nějaké formě.