Článek
PPE je platforma, kterou společně vyvíjejí Audi a Volkswagen. Jde o zkratku Premium Platform Electric, což je základ pro elektrické automobily různých velikostí i světlé výšky. Ovšem jak je z názvu zřejmé, je zaměřen na velké a luxusní vozy.
Cena je ovšem u nízkosériové výroby extrémní. A tak koncern musí hledat zájemce, který by se podělil o náklady na vývoj a také výrobu. Podobně, jak je tomu u menší platformy MEB, kterou bude Volkswagen sdílet s automobilkou Ford na jednom a možná i více vozech.
Malý startup zaujal elektrickým pickupem. Ford je nenapodobí, do společnosti investuje
Ovšem jak to bude přesně, se zatím neví. Ford totiž do elektriky investoval i za oceánem a koupil podíl ve firmě Rivian, která vyvinula skateboardovou elektrickou platformu, kterou Ford nasadí do svého pickupu F-150. Takže už nyní mu ze dvou stran přišly dva základy pro různé elektrické vozy, takže patrně nepotřebuje další.
Ulrich Wideman, šéf vývoje Audi, na tiskovém brífingu v Mnichově řekl agentuře Bloomberg, že už dnes se vedou rozhovory se zájemci na tohle téma. Kdo by to mohl být, když by to nebyl přímo Ford? Analytik společnosti Bloomberg Michael Dean poukazuje na to, že dostatečně kvalitní nebo vůbec žádnou elektrickou platformu nemají pro své vozy značky jako Maserati, McLaren nebo Aston Martin. Ovšem nemůžeme vyloučit i další. Dokonce ani BMW nebo Mercedes-Benz.
Volkswagen i těmito nabídkami silně tlačí na Teslu, aby ji v budoucnu sesadil z výsluní lídra prodejů elektromobilů ve světě.