Článek
„Udržitelnost a skutečnou ekologickou transformaci přinášejí vlaky a železnice,“ řekl Salvini. Ve svém projevu poděkoval „všem, kteří pracují v železničním sektoru, a skutečně tak přispívají k ekologické transformaci“. Zaměstnanci tohoto odvětví navíc podle něj neohrožují tisíce pracovních míst na rozdíl od „šílených rozhodnutí Evropy v oblasti automobilového průmyslu“.
Ministr rovněž uvedl, že financování nejdelšího visutého mostu na světě, který má přes Messinskou úžinu spojit Sicílii s italskou pevninou, bude zahrnuto do rozpočtu na rok 2024.
Salvini, který je zároveň vicepremiérem, vede krajně pravicovou Ligu a mnohdy se staví kriticky k rozhodnutí Bruselu. Nedávno se připojil k výhradám vůči chystané emisní normě Euro 7. Původní návrh označil za „jednoznačně špatný“, nepomáhá podle něj ani z hlediska ochrany životního prostředí.
„Itálie má společně s Francií, Českem, Rumunskem, Portugalskem, Slovenskem, Bulharskem, Polskem a Maďarskem dostatek sil, aby tento skok do tmy zablokovala,“ řekl Salvini v polovině května na konferenci prodejců automobilů ve Veroně. „Nyní jsme blokační menšinou, ale chceme se stát většinou,“ dodal.
Minulý týden schválili ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost kompromisní podobu nové emisní normy. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné, jako v původním návrhu, a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy, o které nyní bude jednat europarlament.