Hlavní obsah

Elektromobily od Volkswagenu v Česku zlevňují, na trh dorazily dostupnější varianty

Elektromobily ID.3 a ID.4 lidovými vozy sice zůstávají spíše v německém významu slov „volk” a „wagen”, v rámci nabídky na českém trhu jsou ale nově k dispozici v levnějších verzích pohonu a výbavy. U hatchbacku to cenu tlačí pod 900 tisíc, větší crossover VW ID.4 se pak dostává pod milion.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3

Článek

Kompakt ID.3 se dosud v Česku prodával v úvodních speciálních verzích, později i v klasických výbavových stupních Life a Style. Dosavadní základ přišel na nejméně 982 900 korun. Nová verze City však přijde na 895 900 korun.

K dispozici je výhradně s nejslabším pohonem, jedním elektromotorem o výkonu 110 kilowattů, 150 koní. Baterie má kapacitu 45 kWh, dojezd na jedno nabití činí 350 km dle přísnějšího protokolu WLTP.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Má slabší výkon dobíjení omezený na 7,2 kW v případě střídavého proudu a 100 kW stejnosměrného proudu. Vyšší výbavy s většími bateriemi nabídnou 11, respektive až 125 kW.

V základní výbavě najdete sice jen ocelová kola s kryty či jednozónovou automatickou klimatizaci, nechybí ale například parkovací senzory vpředu a vzadu, bezdrátové zrcadlení chytrých telefonů, adaptivní tempomat či dešťový senzor.

Volkswagen ID.4 poprvé naživo: Překvapí prostorným interiérem

AutoMoto

Větší ID.4 byla rovněž nejlevněji k dispozici v úrovni Life s výkonem 150 kW a 77kWh baterií od 1 181 900 Kč. Nová verze City v tomto případě znamená elektromotor o výkonu 109 kW, 148 koní, a baterii o kapacitě 52 kWh. To znamená základní cenu od 991 900 korun.

Dojezd činí 340 km dle WLTP a k dispozici je stejně jako u ID.3 jen pomalejší verze palubní nabíječky. Standardem jsou například 18palcová ocelová kola, 5,3palcový digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment s navigací, adaptivní tempomat, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčový přístup, LED světlomety, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace nebo vyhřívaná přední sedadla.

Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion

AutoMoto

Pro tuto základní verzi na českém trhu chybí ekvivalent od příbuzné Škody Enyaq iV. České zastoupení mladoboleslavské automobilky totiž na domácím trhu nebude nabízet stejně výkonnou základní variantu iV 50 s baterií o kapacitě 52 kWh. Základem tak zůstává iV 60 s výkonem 132 kW, baterií o kapacitě 62 kWh a za cenu od 1 059 900 korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám