Článek
Tříbodové bezpečnostní pásy urazily dlouhou cestu od doby, kdy Volvo před mnoha desítkami let rozdalo patent zdarma. Některé automobilky dávají dovnitř airbagy, ale ZF má jiný nápad - jím je vyhřívání bezpečnostního pásu.
Primárně je určen pro elektromobily, aby zvýšil účinnost během chladného počasí. Podobně jako se doporučuje v zimě v elektromobilech vyhřívat sedadla či volant, předpokládá se, že se posádka tímto zahřeje bez toho, aby mařila příliš mnoho energie na vytápění celého interiéru. Takový přístup se vyplatí zejména tehdy, nemá-li uživatel možnost vytopit interiér před cestou ještě při nabíjení elektromobilu ze sítě.
ZF odhaduje, že dojezd elektromobilu při nízkých teplotách se může díky vyhřívaným pásům z tohoto důvodu zvýšit až o 15 procent.
Topné vodiče jsou integrovány do bezpečnostního pásu, aby poskytovaly rovnoměrný pocit tepla při minimálním zvětšení tloušťky popruhu.
Vyhřívaný bezpečnostní pás není absolutní novinkou. Na konci roku 2018 Ford podal patent a zveřejnil dokument podrobně popisující, jak tato technologie funguje. Bylo ilustrováno několik variant konceptu s různými vzory, ale myšlenka byla do značné míry stejná. Zhruba o rok později představil Mercedes experimentální bezpečnostní vozidlo založené na modelu GLE a i to mělo vyhřívané bezpečnostní pásy.
Stále není jasné, zda automobilky zamýšlejí implementovat tuto technologii, ale pokud existují skutečné výhody v oblasti efektivity, očekávejme, že v určitém okamžiku uvidíte vyhřívané bezpečnostní pásy i v sériových elektromobilech.