Článek
„Se strategií Accelerate zvyšujeme rychlost na cestě k digitální budoucnosti,“ konstatoval podle médií ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
V Číně a ve Spojených státech má automobilka v úmyslu do roku 2030 podíl aut poháněných elektřinou zvýšit na 50 procent. Volkswagen se chce stát světovým lídrem v produkci elektromobilů.
Volkswagen uvažuje o prvním elektrickém kabrioletu
„Ze všech hlavních výrobců aut má Volkswagen nejvyšší šanci, že ten závod vyhraje. Zatímco naši konkurenti jsou teprve v polovině cesty v přechodu k elektřině, my už jsme v digitální transformaci učinili značný pokrok,“ dodal Brandstätter.
Pro značku Volkswagen je elektrická budoucnost spjata s rodinou modelů ID. K současnému hatchbacku ID.3 a ID.4 se v dalších letech připojí větší modely, včetně ekvivalentu passatu a vlajkové lodi.
Do roku 2025 chce Praha 750 nových dobíjecích stanic pro elektromobily
Ministři životního prostředí zemí Evropské unie na konci loňského roku podpořili výraznější omezení emisí skleníkových plynů. O konečné podobě normy, která počítá s redukcí zplodin do roku 2030 nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990, začnou státy od příštího roku vyjednávat s Evropským parlamentem. Europoslanci se netají tím, že by chtěli mít limity ještě přísnější.
Svou strategii musela s výhledem na přísnější emisní normy přizpůsobit řada automobilek. Značka Volkswagen dříve uváděla, že jen na evropský trh musí ročně dodat o 300 000 elektromobilů více. V poslední době se debatuje o tom, jak zajistit potřebné baterie, připomněla agentura DPA.