Článek
Elektrická auta jsou často prezentována jako ekologický transport a se stejnou ideou je nejedna automobilka i národní či nadnárodní vláda upřednostňuje před auty se spalovacími motory. Zákazníci to ovšem většinou vidí jinak - elektromobily kupují, protože je zajímají technologie.
Říká to studie, kterou si objednala značka Polestar mezi více než 5 tisíci americkými motoristy. 55 procent z těch, kteří mají elektromobil, si ho koupilo kvůli technologiím na palubě, konektivitě a infotainmentovému systému. Tyto aspekty nového vozu pro ně byly důležitější než pohon či jízda bez lokálních emisí.
Při výrobě elektromobilu vzniká o 70 procent více emisí, přiznává Volvo
„Ideu, že je luxus definován tím, co je pod kapotou, v elektromobilní době nahrazuje jednoduchá konektivita, integrace do existujících digitálních ekosystémů a dobrý design uživatelského přístupu,“ nechal se slyšet Gregor Hembrough, šéf severoamerické divize Polestaru.
Přesto starost o životní prostředí při nákupu elektromobilu není zcela mimo hru. Nejdůležitějším důvodem je tím spíš, čím je zákazník mladší, říká studie. Jako prioritní ho v dotazníku uvedlo 12 procent lidí náležících ke generaci Z (dnes ve věku 18-24 let), což je dvojnásobek oproti mileniálům (dnes ve věku 25-41 let) a trojnásobek oproti tzv. baby boomerům (dnes ve věku 57-74 let).
Tesla zablokovala zákazníkovi třetinu baterie, za odblokování chtěla 110 tisíc
Mladší také více věřili mladým značkám, jako je Tesla, Lucid, Rivian nebo právě Polestar. U mileniálů to bylo 57 %, baby boomerů jim věřilo jen 28 %. Celkově 46 % zákazníků upřednostní novou značku při nákupu elektromobilu oproti nějaké zavedené, která vyrábí spalovací auta už dlouho.