Článek
Segment velkých SUV se v posledních letech těší obrovské oblibě a trendy zatím ukazují, že stejnou taktiku budou automobilky uplatňovat i v rámci elektromobility. Šéf Citroënu Vincent Cobée ovšem toho názoru není a v rozhovoru pro Auto Express uvedl důvody, proč SUV pomalu ustoupí z výsluní.
Hlavními problémy velkých sportovně-užitkových vozidel jsou podle Cobéeho špatná aerodynamika, například ve srovnání s elegantními sedany: „Pokud je vaše aerodynamika špatná, ovlivní to dojezd, což je u elektromobilu velká ztráta. Dobrou a špatnou aerodynamikou může být vytvořen rozdíl v dojezdu třeba 50 kilometrů a v rámci srovnání sedanů a SUV se bavíme o rozdílech okolo 70 a 80 kilometrů.“
Citroën vyrobí další tisícovku My Ami Buggy, o mikroauto je ohromný zájem
Cobéemu mimo jiné dělá vrásky i rostoucí hmotnost elektromobilů, protože například v jeho rodné Francii hodlají vyšší hmotnost u aut danit více. Tento problém by podle něj mimo jiné mohly vyřešit menší elektromobily. „V 70. letech vážilo auto 700 kilogramů. Dnes průměrně vůz váží 1300 kilo. Zítra to mohou být dvě tuny. Tím se dostáváme na trojnásobek, jen abychom byli ‚zelení‘,“ dodává.
Řešením by podle nejvyššího muže Citroënu mělo být v efektivnějším nabíjení elektromobilů namísto stálého zvětšování baterií, které tvoří největší podíl na jejich hmotnosti. Tato filozofie mimo jiné vysvětluje postup Citroënu, který si udržuje stejné baterie v hodnotách okolo 50 kWh.