Článek
Společnost Xiaomi je známá především svou chytrou elektronikou, letos ale představila i svůj vůbec první elektromobil, nesoucí označení Xiaomi SU7. Sportovní elektrický sedan, který od začátku vystupuje jako konkurent Porsche Taycan či Tesly Model S, nyní přijíždí v ještě extrémnějším provedení.
Xiaomi SU7 Ultra je zatím sice pouhým prototypem, v budoucnu by ovšem mohla následovat produkční verze, která by mohla poměřovat síly i s modelem Taycan Turbo GT. Ten je ostatně držitelem rekordu na Nürburgringu, kde byl extrémní elektromobil Xiaomi v minulosti rovněž spatřen během testování.
MWC 2024: Mobilní svět jim už nestačí. První elektromobil od Xiaomi zamířil do Evropy
Vůz už na první pohled zaujme výrazně přepracovanou karoserií, která je vyrobena z karbonu. Váha elektromobilu se tak pohybuje pouze kolem 1,9 tuny, čímž strčí do kapsy nejen sériový elektromobil SU7, ale i novou generaci plug-in hybridního BMW M5.
Propracovaná aerodynamika se sportovně střiženými nárazníky, vytaženými blatníky, velkým splitterem, výrazným difuzorem a obřím křídlem dokáže generovat přítlak až 2145 kilogramů.
O pohon se starají tři elektromotory, jejichž kombinovaný výkon dosahuje 1139 kW, tedy 1548 koní. Energii dodává baterie CATL, jejíž parametry by měly zajistit dostatek energie i při agresivní jízdě na okruhu.
Xiaomi SU7 Ultra slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,97 sekundy, na rychlost 200 km/h se dostane za 5,97 sekundy a po 15 sekundách už uhání 300 km/h. Maximální rychlost by měla dosahovat až 350 km/h.
I couldn't be prouder of the Xiaomi SU7 Ultra prototype. This beast is born to battle for speed. Watch the video and feel the thrill with me!⚡️ pic.twitter.com/lcWraEewac
— Lei Jun (@leijun) July 22, 2024
Výkonné brzdy AP Racing by pak měly zajistit schopnost zastavit z rychlosti 300 km/h během 15 sekund, posádka se tím ale vystaví přetížení 2,36 G. Jako správný elektromobil i SU7 Ultra nabízí funkci regenerativního brzdění.
Společnost plánuje vyslat extrémní model na Nürburgring s cílem pokořit Porsche Taycan Turbo GT, které zajelo čas 7:07.55. Porsche je ovšem sériovým vozem, zatímco SU7 Ultra pouze prototypem. Přímé srovnání tak není zcela namístě. Vůbec nejlepší elektrický výsledek přitom na Nürburgringu drží speciál Volkswagen ID.R. s časem 6:05.336.