Hlavní obsah

Elektromobil Polestar 4 přijíždí s obřím výkonem a bez zadního okna

Nový fastback značky Polestar nabízí 544 koní a obětoval zadní sklo ve prospěch „pohlcujícího zážitku“ cestujících vzadu. Na trh vstoupí nejprve v Číně, kde se bude od listopadu také vyrábět.

Foto: Polestar

Polestar 4

Článek

Švédská značka Polestar přidává do svého portfolia elektromobil - jak taky od této značky jinak - označený jednoduše číslem 4. Nový fastback zaujme kromě svého výkonu také absencí prakticky využitelného zadního okna. Prosklení končí střechou, dál najdeme jen neprůhledné panely karoserie.

Odstranění zadního okna „vytvoří nový druh pohlcujícího zážitku pro zadní pasažéry“, stojí v tiskové zprávě. Jejich sedačky jsou posunuty o kus dozadu oproti rámům zadních dveří a ti krajní mají vedle hlav ještě jedno malé okénko. Stejně tak prosklení střechy - sklo je ve standardní výbavě, elektrochromatické zneprůhlednění za příplatek - zasahuje až nad jejich hlavy.

Čemu konkrétně pomůže odstranění zadního okna, nicméně tisková zpráva nespecifikuje. Říká však, že zadní pasažéři mají k dispozici ovládání nejen vlastních zón klimatizace, ale také audiosystému na panelu mezi předními opěradly. Pokud vás zaujalo na první pohled zbytečné vnitřní zpětné zrcátko, vězte, že to je displej zobrazující výstup kamery, aby řidič nepřišel o výhled přímo za sebe. Obraz z kamery je možné vypnout.

Do Evropy míří další čínská automobilka. Zeekr nabízí jen elektromobily

AutoMoto

Automobilka dále uvádí, že interiér je vyrobený z udržitelných materiálů, jako je textil stoprocentně vyrobený z recyklovaného polyetylentereftalátu (PET), recyklovaných rybářských sítí či bio vinylu. Dveřní panely jsou vyrobeny z materiálu označovaného NFPP (Natural Fiber Polypropylene), který kombinuje polypropylen s přírodními, např. celulózovými vlákny. To znamená méně plastu i nižší hmotnost výrobku. V interiéru ovšem nechybí ani kůže Nappa, ovšem ze zdrojů, které dbají o dobré životní podmínky zvířat.

Řidiči je k dispozici dnes již běžná armáda jízdních asistentů, které se orientují pomocí 12 kamer, jednoho radaru a 12 ultrazvukových senzorů a zahrnují sledování hlavy a očí řidiče kvůli únavě či zdravotním problémům. K mání je také asistent poloautonomního řízení, který zvládá i samočinně změnit jízdní pruh.

Infotainment vozu má kosti od internetového giganta Google, což znamená vestavěného Asistenta, Obchod Play či Mapy. Vůz informace zobrazuje na 15,4″ centrálním displeji a samozřejmostí jsou aktualizace po internetu.

Technickým základem je platforma SEA (Sustainable Experience Architecture) čínské skupiny Geely, která značky Polestar i Volvo vlastní. Mezi nápravami „čtyřky“ ve verzi Long Range - o jiných zatím automobilka nezpravuje - trůní 102kWh baterie. Je možné ji nabíjet 200kW střídavým a 22kW stejnosměrným proudem a má stačit až na 600 km jízdy podle měřicí metodiky WLTP.

To v provedení s jedním elektromotorem, který pohání zadní kola výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 343 N.m. Verze se dvěma elektromotory přidává druhý, stejný na přední nápravu, a tak nabízí nejvyšší výkon 400 kW (544 k) a 686 newtonmetrů točivého momentu. Na stovku vůz s takovouto potencí zrychlí za 3,8 sekundy.

Varianta se dvěma elektromotory nabídne dva jízdní režimy, pro efektivitu a pro sportovní jízdu. V tom prvním vůz zcela odpojí přední elektromotor pro snížení spotřeby a zvolí mapování plynového pedálu pro klidnější jízdu, v tom druhém naopak je k dispozici vždy nejvyšší možný výkon a reakce vozu na akcelerátor jsou ostřejší.

Polestar 4 se bude vyrábět v Číně, produkce tam začne v listopadu. Právě tato země také bude první, kde se bude model prodávat. Kdy a v jakých cenách dorazí do Evropy, zatím není známo, v USA automobilka nicméně naznačila zaváděcí cenu zhruba 60 tisíc dolarů, tedy cca 1,28 milionu korun.

Počet nabíjecích stanic pro elektromobily loni v Česku stoupl o třetinu

AutoMoto
Související témata:
Polestar 4

Výběr článků

Načítám