Článek
Společnost, která světu dala walkman či playstation, se mezi automobilové výrobce nepřidá. Přesto chce v průmyslu hrát svou roli. Vision-S má sloužit k testování a prezentaci systémů pro autonomní řízení či zábavu na palubě.
„V současné době nemáme žádné plány na sériovou výrobu nebo prodej vozidla. Zkoumáme, jak může společnost Sony smysluplně přispět k éře autonomního řízení,“ uvedl nejmenovaný mluvčí.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Řeč je o zakomponování senzorů, radarů a lidaru ke zlepšení chování autonomního vozu v provozu. Jde ale i o zábavu na palubě. Koncept zaujal například pokročilým audiosystémem, zakřivenou obrazovkou či hraním videoher za pomoci 5G připojení k internetu.
„Prostřednictvím našich silných stránek se snažíme přispět k bezpečnosti a spolehlivosti při autonomním řízení a zároveň poskytnout silný zážitek využívající zábavu v budoucí mobilitě,” dodal.
Sony už testuje své první auto na silnicích
Uzavření tohoto příběhu vysvětluje i fakt, že Sony nikdy neprezentovalo výkon, dojezd či další parametry konceptu – na tom jednoduše nikdy nezáleželo. Na voze spolupracují firmy jako Bosch, Continental či NVIDIA, samotná platforma pochází od rakouského výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.
Vize velkého technologického hráče vstupujícího do automobilového průmyslu veřejnost zaujala už při první prezentaci konceptu Vision-S v lednu loňského roku. Nedávno pak Sony ukázalo auto na rakouských značkách při testování na veřejných silnicích.