Hlavní obsah

Elektromobil od Audi Sport se poodhaluje, slibuje novou dimenzi RS

Novinky, Marek Bednář

Modely RS od Audi byly vždy zárukou špičkových výkonů – a také měly vždy spalovací motor. To se změní s příchodem e-tronu GT, již avizovaného konkurenta pro Porsche Taycan. Bude to první model divize Audi Sport s elektrickým pohonem a automobilka ho začíná postupně odhalovat.

Foto: Audi

Maskovaný prototyp Audi e-tron GT

Článek

Jak bude nové Audi e-tron GT zhruba vypadat, už víme – bude to nízký čtyřdveřový vůz, který svou siluetou nápadně připomíná právě taycan. Není to náhodou – sdílí s ním technický základ včetně 800V architektury pohonného ústrojí. Podle techniků ovšem bude jiného naladění, a tedy bude odlišný i jízdní projev.

Stále však bude sportovní. Automobilka slibuje zrychlení na stovku kratší než 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost, pravděpodobně elektricky omezenou, 250 km/h. Baterie má celkovou kapacitu 93 kWh a využitelnou 83,7 kWh, což má stačit na dojezd vyšší než 400 kilometrů dle měřicího způsobu WLTP.

Foto: Audi

Silueta e-tronu GT je velmi dynamická, trochu připomíná i Audi A7.

Kromě kapacity baterie s jistotou známe také výkon. Vůz má pohon všech kol, po jednom elektromotoru na každé nápravě. Ten přední má 175 kW / 243,4 k, ten vzadu je silnější s 335 kW / 455,6 k. Kombinovaný nejvyšší výkon vozu je 440 kW / 598,4 k a nejvyšší točivý moment 830 N.m, krátkodobě při tzv. overboostu výkon naroste až na 475 kW / 646 koní.

Výkon může krotit brzdový systém s třemi různými typy kotoučů. Základem jsou standardní ocelové a za příplatek budou k mání kotouče s uhlíkovým potahem, které byly vyvinuty speciálně pro elektromobily a lépe zvládají kombinování rekuperačního brzdění elektromotorem s klasickými třecími brzdami. Vrcholem, za větší příplatek, jsou samozřejmě karbon-keramické brzdy, jaké známe z vysokovýkonných aut už delší dobu.

Foto: Audi

Podle dolní části zadního nárazníku bude aerodynamika pro e-tron GT nesmírně důležitá.

Podvozek dostane tříkomorové vzduchové odpružení, které bude mít kromě klasického Comfortu a Sportu také eko-režim. V něm bude podvozek blíže k asfaltu, aby se snížil odpor vzduchu jedoucího vozidla a ono tak spotřebovávalo méně energie.

Samozřejmostí je vektorování točivého momentu na jednotlivých nápravách a spolu s baterií umístěnou v podlaze mezi nápravami – těžiště vozu je podle automobilky níže než u supersportu R8 – je e-tron GT co do jízdních vlastností vážně slibný. Jaké to bude ve skutečnosti, si však musíme počkat na první projížďku.

Foto: Audi

Technika Audi e-tron GT slibuje špičkové jízdní vlastnosti.

Za zmínku také stojí chladicí systémy vozu. Jsou tu celkem čtyři okruhy, z čehož jeden pracuje pouze s baterií a jeden s řídicí elektronikou. Dají se však různými ventily propojovat a vůz to dělá, aby udržel baterii v optimální teplotě.

Ta zvládne rychlonabíjení o výkonu až 270 kW stejnosměrným proudem, ovšem při takových číslech se významně zahřívá. Automobilka připojuje takové nabíjení k jízdě rychlostí 250 km/h po dálnici – nároky na baterii jsou zhruba stejné, ale když se auto nabíjí, stojí a skrz chladiče neproudí vzduch. Proto musí být chlazení velmi výkonné.

Foto: Audi

Nabíjení bude možné výkonem až 270 kW.

Kompletní odhalení nového vozu je v plánu na leden příštího roku. Do té doby se jistě dozvíme více informací.

Související články

Test Audi RS 6 Avant: Rodinná raketa

Nová generace extrémního kombi od Audi šponuje známé vlastnosti zase o úroveň dále. Kombinace lákavého vzhledu, luxusní kabiny a technologií je jen začátkem....

Výběr článků

Načítám