Článek
Jak bude nové Audi e-tron GT zhruba vypadat, už víme – bude to nízký čtyřdveřový vůz, který svou siluetou nápadně připomíná právě taycan. Není to náhodou – sdílí s ním technický základ včetně 800V architektury pohonného ústrojí. Podle techniků ovšem bude jiného naladění, a tedy bude odlišný i jízdní projev.
Stále však bude sportovní. Automobilka slibuje zrychlení na stovku kratší než 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost, pravděpodobně elektricky omezenou, 250 km/h. Baterie má celkovou kapacitu 93 kWh a využitelnou 83,7 kWh, což má stačit na dojezd vyšší než 400 kilometrů dle měřicího způsobu WLTP.
Kromě kapacity baterie s jistotou známe také výkon. Vůz má pohon všech kol, po jednom elektromotoru na každé nápravě. Ten přední má 175 kW / 243,4 k, ten vzadu je silnější s 335 kW / 455,6 k. Kombinovaný nejvyšší výkon vozu je 440 kW / 598,4 k a nejvyšší točivý moment 830 N.m, krátkodobě při tzv. overboostu výkon naroste až na 475 kW / 646 koní.
Výkon může krotit brzdový systém s třemi různými typy kotoučů. Základem jsou standardní ocelové a za příplatek budou k mání kotouče s uhlíkovým potahem, které byly vyvinuty speciálně pro elektromobily a lépe zvládají kombinování rekuperačního brzdění elektromotorem s klasickými třecími brzdami. Vrcholem, za větší příplatek, jsou samozřejmě karbon-keramické brzdy, jaké známe z vysokovýkonných aut už delší dobu.
Podvozek dostane tříkomorové vzduchové odpružení, které bude mít kromě klasického Comfortu a Sportu také eko-režim. V něm bude podvozek blíže k asfaltu, aby se snížil odpor vzduchu jedoucího vozidla a ono tak spotřebovávalo méně energie.
Samozřejmostí je vektorování točivého momentu na jednotlivých nápravách a spolu s baterií umístěnou v podlaze mezi nápravami – těžiště vozu je podle automobilky níže než u supersportu R8 – je e-tron GT co do jízdních vlastností vážně slibný. Jaké to bude ve skutečnosti, si však musíme počkat na první projížďku.
Za zmínku také stojí chladicí systémy vozu. Jsou tu celkem čtyři okruhy, z čehož jeden pracuje pouze s baterií a jeden s řídicí elektronikou. Dají se však různými ventily propojovat a vůz to dělá, aby udržel baterii v optimální teplotě.
Ta zvládne rychlonabíjení o výkonu až 270 kW stejnosměrným proudem, ovšem při takových číslech se významně zahřívá. Automobilka připojuje takové nabíjení k jízdě rychlostí 250 km/h po dálnici – nároky na baterii jsou zhruba stejné, ale když se auto nabíjí, stojí a skrz chladiče neproudí vzduch. Proto musí být chlazení velmi výkonné.
Kompletní odhalení nového vozu je v plánu na leden příštího roku. Do té doby se jistě dozvíme více informací.