Článek
Základem tovární úpravy současné vlajkové lodi elektrických mercedesů jsou portálové nápravy s terénním odpružením. S většími koly a pneumatikami to zvyšuje světlou výšku na 293 mm, což je o 153 mm více než u sériového EQC, dokonce o 53 mm více než u standardní třídy G.
Za volantem Mercedesu G 500 4x4^2: monstrum
Aby kola z karoserie příliš „nekoukala”, dostalo speciální EQC i širší blatníky. Celkově je vůz širší o 200 mm. Vůz se umí brodit do 40 cm, o 15 cm více. Nájezdové úhly jsou 31,8 a 33 stupňů vzadu, což znamená nárůst o 11,2, respektive 13 stupňů.
Pohonné ústrojí změn nedoznalo. Extrémní koncept používá dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 300 kW, tedy 408 koní. Tvoří pohon všech kol. Baterie o kapacitě 80 kWh běžně stačí na normovaných 450 km dle normy WLTP. Všechny zmíněné úpravy však zcela jistě toto číslo podstatně stlačily, přesnou hodnotu Stuttgartští neuvádějí.
První jízda s Mercedesem EQC: Elektromobil, který to umí skrýt
S horním indexem si Mercedes hrál už v minulosti několikrát. Verzi 4×4² v podobném duchu dostala i minulá generace off-roadu třídy G, ale i kombi třídy E. Právě pouze „géčko” se však dostalo do prodeje.