Hlavní obsah

Elektromobil do opravdového terénu. Mercedes EQC dostal extrémní variantu 4×4²

Novinky, Milan Lažanský

Mercedes s novým konceptem EQC 4×4² ukazuje, že opakovaný vtip může být stále dobrým žertem. Zvýšený elektromobil v terénním obutí se však podle všeho do sériové výroby nedostane.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC 4x4^2

Článek

Základem tovární úpravy současné vlajkové lodi elektrických mercedesů jsou portálové nápravy s terénním odpružením. S většími koly a pneumatikami to zvyšuje světlou výšku na 293 mm, což je o 153 mm více než u sériového EQC, dokonce o 53 mm více než u standardní třídy G.

Za volantem Mercedesu G 500 4x4^2: monstrum

Testy

Aby kola z karoserie příliš „nekoukala”, dostalo speciální EQC i širší blatníky. Celkově je vůz širší o 200 mm. Vůz se umí brodit do 40 cm, o 15 cm více. Nájezdové úhly jsou 31,8 a 33 stupňů vzadu, což znamená nárůst o 11,2, respektive 13 stupňů.

Pohonné ústrojí změn nedoznalo. Extrémní koncept používá dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 300 kW, tedy 408 koní. Tvoří pohon všech kol. Baterie o kapacitě 80 kWh běžně stačí na normovaných 450 km dle normy WLTP. Všechny zmíněné úpravy však zcela jistě toto číslo podstatně stlačily, přesnou hodnotu Stuttgartští neuvádějí.

První jízda s Mercedesem EQC: Elektromobil, který to umí skrýt

AutoMoto

S horním indexem si Mercedes hrál už v minulosti několikrát. Verzi 4×4² v podobném duchu dostala i minulá generace off-roadu třídy G, ale i kombi třídy E. Právě pouze „géčko” se však dostalo do prodeje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám