Hlavní obsah

Elektroauta na dálnicích nebudou muset zpomalovat kvůli emisím, plánuje Rakousko

Proslulé omezení rychlosti na 100 km/h na některých úsecích rakouských dálnic kvůli čistotě ovzduší by se za určitých okolností nemuselo vztahovat na elektromobily, plánuje rakouská vláda. Kdy přesně má toto opatření začít platit, známo zatím není. Emise však automobily produkují nejen z výfuku.

Foto: Hyundai

Elektromobily v Rakousku budou moci jezdit 130 km/h všude. Na ilustračním snímku Hyundai Ioniq Electric

Článek

Ve snaze pomoci chřadnoucím prodejům elektromobilů v Rakousku se tamní vláda chystá dovolit jim jezdit po dálnicích rychleji, když ostatní auta musí z důvodu znečištěného ovzduší zpomalit.

Týká se to zhruba 440 kilometrů rakouských dálnic, na kterých může být rychlostní limit snížen ze standardní stotřicítky na 100, či dokonce až 80 km/h v případě nepříznivého stavu škodlivin v ovzduší.

Foto: Tesla

Tesla Model S

Tyto zóny jsou označeny zkratkou IG-L (Immisionsschutzgesetz-Luft) a, samozřejmě, dodržování snížené rychlosti je hlídáno jak automatickými radary, tak i policií. V případě překročení rychlosti hrozí pokuta nejen za rychlost samotnou, ale i za znečišťování ovzduší.

Elektromobily by však za určitých okolností mohly i v těchto zónách jezdit rychlostí až 130 km/h. „Výjimka pro elektromobily v zónách IG-L je výhoda, kterou chceme dát majitelům elektromobilů před majiteli aut se spalovacími motory,” vysvětluje federální ministryně Elisabeth Köstingerová.

Foto: Volkswagen

Elektrický Volkswagen Golf

Nutno ovšem podotknout, že emise z automobilové dopravy nevznikají jen spalováním fosilních paliv, ale týkají se i elektromobilů. Pevné částice vznikají i otěrem brzdových destiček o kotouče - jistě jste si všimli, že když dlouho nemyjete auto, máte kola černá od sazí (a to je ono) - i při kontaktu pneumatiky s asfaltem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám