Článek
Ve snaze pomoci chřadnoucím prodejům elektromobilů v Rakousku se tamní vláda chystá dovolit jim jezdit po dálnicích rychleji, když ostatní auta musí z důvodu znečištěného ovzduší zpomalit.
Týká se to zhruba 440 kilometrů rakouských dálnic, na kterých může být rychlostní limit snížen ze standardní stotřicítky na 100, či dokonce až 80 km/h v případě nepříznivého stavu škodlivin v ovzduší.
Tyto zóny jsou označeny zkratkou IG-L (Immisionsschutzgesetz-Luft) a, samozřejmě, dodržování snížené rychlosti je hlídáno jak automatickými radary, tak i policií. V případě překročení rychlosti hrozí pokuta nejen za rychlost samotnou, ale i za znečišťování ovzduší.
Elektromobily by však za určitých okolností mohly i v těchto zónách jezdit rychlostí až 130 km/h. „Výjimka pro elektromobily v zónách IG-L je výhoda, kterou chceme dát majitelům elektromobilů před majiteli aut se spalovacími motory,” vysvětluje federální ministryně Elisabeth Köstingerová.
Nutno ovšem podotknout, že emise z automobilové dopravy nevznikají jen spalováním fosilních paliv, ale týkají se i elektromobilů. Pevné částice vznikají i otěrem brzdových destiček o kotouče - jistě jste si všimli, že když dlouho nemyjete auto, máte kola černá od sazí (a to je ono) - i při kontaktu pneumatiky s asfaltem.