Článek
I když hybridní technologie znamená významný odklon pro vlajkový model Lamborghini, podle Winkelmanna přijetí vozu zákazníky dokazuje, že stojí za to hazardovat.
„Hybridizace byla našimi zákazníky a širší veřejností přijata,“ řekl v rozhovoru pro britský Autocar. „S revueltem máme objednávkovou knihu, která předčila všechna naše očekávání. Máme objednávky do roku 2026.“
Winkelmann dodal, že mnozí z prvních kupujících byli stávajícími majiteli předchůdce revuelta, modelu Aventador.
„Spojení tradice a inovace je klíčem k úspěchu revuelta,“ řekl. „Všichni očekávali hybridizaci, všichni doufali, že dostanou další V12, a obě věci se spojily dokonalým způsobem. Nebylo pro nás snadné pokračovat ve vývoji nového dvanáctiválce kvůli všem předpisům a emisím, ale inženýři odvedli fantastickou práci.“
Lamborghini vyprodalo modely se spalovacími motory, následovat bude hybridní éra
Lamborghini Urus bude od příštího roku výlučně plug-in hybridem
„Vzhledem k rozsáhlému posunu koncernu Volkswagen ke snižování velikosti a přeplňování turbodmychadlem muselo Lamborghini tvrdě pracovat, aby ospravedlnilo zachování tohoto motoru V12,“ uvedl bývalý technický ředitel Maurizio Reggiani, který vedl raný vývoj revuelta.
Právě plug-in hybridní pohonné ústrojí je jasnou budoucností Lamborghini, modely s čistě spalovacími jednotkami jsou již vyprodané a vydrží ve výrobě již jen maximálně do roku 2025. Týká se to menšího supersportu Huracán a SUV Urus.
Spojení dvou světů
Motor V12 má v modelu Revuelto objem 6,5 litru a dává 825 koní a 725 Nm. Spolupracují s ním tři elektromotory, každý o 110 kilowattech, tedy 150 koních. Dva z nich, každý s točivým momentem 350 Nm, pohánějí přední nápravu. Třetí, který nabídne 150 Nm, je součástí převodovky.
Kombinovaný výkon pohonného ústrojí je 1015 koní a vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy. Dvoustovku pokoří za méně než 7 sekund a pokračuje k nejvyšší rychlosti přes 350 km/h.
Vůz má nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která sedí vzadu za motorem, nikoliv mezi sedačkami před ním jako u předchůdce. Uprostřed interiéru je prostor pro 3,8kWh baterii, která dovolí ujet až 10 km na elektřinu. Její nabíjecí port je pod přední kapotou, což naznačuje, že tvůrci příliš nepočítají s tím, že by majitelé revuelto nabíjeli kdekoliv jinde než doma v garáži.
Baterie váží 70 kg a právě ona je největším omezením co do elektrického výkonu. Její nejvyšší výkon je pouze 140 kW, tedy 190 koní, a právě ze součtu výkonu baterie a motoru došla automobilka ke kombinovanému číslu 1015.