Článek
Koncern Volkswagen je v tomto ohledu vcelku průhledný. Plug-in hybridní pohon pro vozy nižší střední a střední třídy se aktuálně vždy skládá z přeplňované zážehové čtrnáctistovky a elektromotoru, to vše pohánějící přední kola.
Rovněž jsou však k dispozici i dvě výkonové varianty. Využil toho Seat s modelem Leon, který výkonnější verzi nasadil do Cupry, stejně jako Volkswagen u Golfu GTE či Škoda s Octavií RS iV. A nyní i Audi u modelu A3.
Cupra uvedla ostrý Leon. Také jako plug-in hybrid
Zatímco slabší verze pohonu, u A3 označená jako 40 TFSI e, nabídne systémový výkon 150 kW (204 k) a nejvyšší točivý moment 350 Nm, novinka v podobě silnější verze 45 TFSI e disponuje výkonem 180 kW (245 k) a 400 Nm točivého momentu.
Spalovací jednotka se přitom v obou případech podílí 110 kW, 150 koni. Rozdíl v systémovém výkonu 30 kW (41 k) a 50 Nm točivého momentu tak podobně jako u Octavie iV a Octavie RS iV činí především možnost krátkodobého přepětí elektromotoru.
Nová Škoda Octavia RS do detailu: Pro řidiče je tu hlavně zážehová verze
Na elektřinu vůz ujede maximálně 63 kilometrů dle cyklu WLTP, tedy stejně jako u 40 TFSI e. Akumulátor o kapacitě 13 kWh lze nabíjet maximálně výkonem 2,9 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,8 sekundy. Maximální rychlost činí 232 km/h.
Silnější verze s sebou přináší i sportovnější vzhled, díky standardním sedmnáctipalcovým kolům či odlišným nárazníkům s černou maskou větší jsou i brzdy. Novinka jde do prodeje nejprve v Německu za cenu 41 440 eur, tedy v přepočtu 1 093 808 Kč.