Článek
„V České republice bylo loni registrováno 27 nových nákladních elektrických vozidel, historicky nejvíce. Po šesti registracích si připsaly Fuso, Mercedes-Benz a Volvo, zbytek pak připadal na ostatní značky. V zemích V4 bylo v Polsku registrováno 98, v Maďarsku 27 a na Slovensku 25 nákladních elektromobilů,“ uvedl Lukáš Kadula z CDV.
V celé EU lidé loni registrovali 7516 nových elektrických nákladních aut, meziročně to je o 4,6 procenta méně. Podíl na celkovém počtu registrací nákladních aut dosáhl 2,3 procenta.
„Zatímco některé země, jako například Německo, Itálie a Švédsko, zaznamenaly výrazný nárůst registrací nákladních elektromobilů, například ve Francii a Nizozemsku došlo k výraznému propadu. V případě Francie o 57,4 procenta, u Nizozemska o 42,3 procenta. To vedlo k celkovému poklesu registrací elektrických nákladních vozidel v EU,“ uvedl Kadula.
Za volantem elektrického náklaďáku Scania: Budoucnosti stojí v cestě infrastruktura

Zatímco na nákup osobních elektromobilů a elektrododávek byly vypsané dotace, na nákup nákladních elektromobilů zatím žádný dotační program není. Menší zájem o ně způsobuje pravděpodobně i nedostatečná síť dobíjecích stanic pro nákladní automobily.
Na vybudování rychlodobíječek pro nákladní auta na elektřinu vypsalo loni ministerstvo dopravy výzvu v programu Doprava 2021-2027, v níž vyčlenilo 540 milionů korun. V pondělí byla ve stejném programu vypsána další výzva, která na vybudování rychlodobíječek pro nákladní automobily vyčleňuje 400 milionů korun.
Volkswagen odpískal dlouho očekávaný vstup modelu ID.7 na americké trhy

Tesla letos chystá představení dostupnějšího elektromobilu
