Článek
Produkční elektromobil se na start závodu, který vede přes celý kalifornský poloostrov, postaví vůbec poprvé v historii. Na první pohled je ale jasné, že ID.4, které má rally absolvovat, prošlo řadou různých úprav, aby náročný terén zvládlo.
První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky
Základ ovšem zůstává stejný. Auto je postaveno na modelu ID.4 v edici 1st edition, která má výkonem 201 koňských sil poháněna pouze zadní kola. Inženýři ve Volkswagenu museli nicméně výrazně upravit podvozek, aby tak náročnou cestu zvládl.
Vůz má speciální tlumiče a pružiny. Celé auto pak bylo o 50,8 milimetru zvednuto. Jiné je také zavěšení zadních kol a kola samotná. Jedná se o osmnáctipalcové speciály od OZ Racing obuté do vysokoprofilových gum Yokohama Geolanders.
V rally stylu pak Volkswagen celé auto výrazně očesal, aby bylo na závod co nejlehčí. Z původní výbavy zůstal jen přístrojový štít a volant. Závodní jsou naopak sedačky a pásy. Z ryze závodní výbavy přibyl autu i spodní kryt podvozku a ochranná klec. V kufru se navíc místo zavazadel poveze rezerva.
Volkswagen v Šanghaji představil obří SUV Talagon
Baja rally, správněji závod NORRA Mexican 1000, je letos dlouhý 1836 kilometrů. Posádka je všechny, pravděpodobně k velké nelibosti, bude muset na rozpáleném kalifornském kontinentu absolvovat bez klimatizace. Celkem 1437 kilometrů přitom pojedou v těžkém terénu.
Co se dobíjení týče, auto si s sebou veze i speciální generátor na biopaliva s výkonem 50 kW, kdyby mu měla „dojít šťáva“. Díky restrikcím spojeným s onemocněním Covid-19 nicméně závod proběhne stylem okruhů, takže dobíjení za jízdy třeba ani nebude.