Článek
Volkswagen Golf osmé generace nedávno prošel modernizací, která podle dřívějších zpráv představovala poslední evoluci ikonického modelu se spalovacím motorem. Devátá generace, jejíž příchod se očekává zhruba v roce 2028, by totiž měla být čistě elektrická.
To měl v rozhovoru pro Top Gear potvrdit i Kai Grunitz, šéf technického vývoje automobilky Volkswagen, podle jehož slov bude model Golf pokračovat. „Je srdcem naší značky. Golfu se rozhodně nezbavíme,“ uvedl pro Top Gear.
Nabízí se ale otázka, jaká budoucnost čeká elektrický hatchback VW ID.3, který představuje čistě elektrickou alternativu ke golfu. Jeho budoucnost ale nevypadá úplně růžově. „Není dost prostoru na to, abychom mohli mít dva nebo tři různé modely pro stejného zákazníka,“ dodal Grunitz.
Čistě elektrický VW Golf, na jehož vývoji už se v automobilce pracuje, přitom musí pořád zůstat golfem. „Musí vypadat jako golf. Musí být cenově dostupný jako golf. Musí být schopný jako golf. A musí být GTI.“ Golf deváté generace by tak rozhodně neměl být jen převlečeným VW ID.3.
Ostatně nový model by už ani neměl stát na platformě MEB, která je nyní základním stavebním kamenem pro většinu elektromobilů v rámci koncernu VW. Čistě elektrický golf už by měl stát na nové platformě SSP (Scalable System Platform), na které by měla vzniknout široká paleta elektrických modelů od městských hatchbacků po velká SUV.
„Jde o stejnou elektrickou architekturu. Dnes máte čtyři nebo pět různých architektur. Ale SSP bude společná elektronická architektura pro celou společnost,“ uzavřel Grunitz.