Článek
Německý závod Tesla Gigafactory v Berlíně se stal během minulého týdne cílem sabotáže, která zastavila výrobu na několik dnů a způsobila automobilce vysoké ztráty. Výrobu se nakonec podařilo obnovit až ve středu, kdy továrnu krátce navštívil i Elon Musk, šéf automobilky.
Podle informací Handelsblatt se Musk zdržel v Německu pouze několik hodin, přesto na sebe opět stihl strhnout výraznou pozornost. Během návštěvy měl totiž naznačit, že by se v berlínském závodě gigafactory mohl do budoucna vyrábět i elektrický tahač Tesla Semi.
„Myslím, že má smysl vyrábět tahač Semi i v evropské pobočce Giga Berlin,“ měl Musk uvést na videozáznamu, který má Handelsblatt k dispozici. Šéf automobilky ale nezmínil žádný časový horizont.
Tesla předala první elektrický tahač Semi zákazníkovi
Německý závod Tesla Gigafactory v současnosti vyrábí pouze populární elektrický crossover Tesla Model Y, jehož mimořádnou popularitu potvrzuje i titul nejprodávanějšího auta na světě za uplynulý rok. Tahač Tesla Semi se zatím vyrábí pouze v omezených sériích v nevadském závodě automobilky.
Tahač Tesla Semi byl poprvé představen již v roce 2017, jeho výroba se ale rozjela až krátce před koncem roku 2022, kdy byly první kusy předány zákazníkům. Tesla následně oznámila plány rozšíření závodu v Nevadě, kde má naběhnout větší výroba. K tomu ale zatím pořád nedošlo.
Zatím také není zřejmé, zda a kdy se tahač Tesla Semi dostane na evropské trhy. Jeho uvedení by ale mělo zjednodušit rozhodnutí evropského parlamentu, které v roce 2019 umožnilo prodloužení karoserie tahačů až o 90 cm, pokud přinese lepší aerodynamiku, nižší spotřebu a vyšší bezpečnost, jak uvedl web Transport&Environment.
Právě nařízení ohledně délky tahačů na evropských silnicích, jejichž souprava s návěsem se musí vejít do délky 18,75 metru, bylo v uplynulých letech důvodem, proč se po evropských dálnicích prohání tahače s jednoduchou hranatou kabinou, zatímco v USA jsou populární tahače s dlouhou přídí.