Hlavní obsah

Elektrický Renault Kangoo detailně: Chytré dveře zůstávají, rychlonabíjení je za příplatek

Malý francouzský furgon v elektrické variantě má ujet až 300 km na jedno nabití – ovšem u nabíječky strávíte vážně dlouho, nepřiplatíte-li za rychlejší nabíjení. Zajímavostí jsou chytré dveře i tepelné čerpadlo, které snižuje spotřebu energie na vytápění interiéru.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Článek

Když francouzská automobilka Renault zjara odhalila novou generaci malé dodávky Kangoo, zmínila se pár slovy i o elektrické variantě s tím, že ta přijde na trh později v letošním roce. To se nestane, ale aspoň jsme se dozvěděli o novince něco víc.

Renault představuje nové Kangoo. Má chytré dveře a elektrickou variantu

AutoMoto

Třeba to, že si ponechává jeden z největších trumfů konvenční verze, tedy dveře s názvem „Sesame, otevři se“. Jejich princip je takový, že na pravé straně není pevný B-sloupek, nýbrž posuvné i přední dveře mají zámky nahoře a dole, a když je otevřete najednou a máte příplatkové sklopné sedadlo spolujezdce, vznikne 1,4 m dlouhý otvor pro přístup k nákladu.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Zpřesněny byly informace o pohonném ústrojí, třebaže stále nejsou kompletní. Elektrická verze má baterii o využitelné kapacitě 45 kWh, která zásobuje elektromotor o výkonu 90 kW/122 koní. Dle cyklu WLTP má baterie stačit k ujetí až 300 km na jedno nabití. Palubní nabíječka si poradí s 11 kW střídavého proudu a baterii nabije z 15 do 100 % za 3 hodiny 50 minut.

Potud standardní výbava. Chcete-li rychlejší nabíjení, ať už 22 kW střídavého proudu, nebo dokonce možnost připojení rychlonabíječky se stejnosměrným proudem o výkonu až 80 kW, je třeba připlatit za vodní chlazení baterie. Osmdesátikilowattová nabíječka dle tiskové zprávy dokáže dobít energii na 170 km dojezdu během 30 minut; samozřejmě s optimální teplotou baterie.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Zejména v zimním období má spotřebu energie snižovat tepelné čerpadlo, díky němuž nebude nutné tak často používat k topení odporovou topnou spirálu a pálit tak energii v baterii. Za zmínku také stojí tři režimy rekuperace po uvolnění plynového pedálu – od téměř nulové pro jízdu na dálnicích po maximální pro město a hory.

Již víme, že baterie je umístěna v podlaze a nezasahuje do nákladového prostoru vozidla ani do kabiny. A konečně jsme se také dozvěděli užitečnou hmotnost – je to 600 kg v případě krátké varianty a 800 kg v případě té dlouhé. Stejně jako konvenční varianta, i ta elektrická utáhne až 1500 kg těžký přívěs.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Kromě toho vůz nabízí stejnou výbavu jako konvenční varianta. To znamená kromě zmíněného „Sesame, otevři se“ také až 60 litrů úložných prostor v kabině, možnost dvoumístné lavice namísto sklopného sedadla spolujezdce nebo průvlak u stropu, poloautonomní řízení, LED světlomety či armádu různých jízdních asistentů a hlídačů.

Kangoo Van E-Tech Electric se bude vyrábět ve francouzském Maubeuge a na trh v Evropě přijde na jaře 2022. Dlouhá verze bude na trhu o půl roku později.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám