Článek
Range Rover Electric zapózoval před oficiálními fotografy během testů prototypů v chladném počasí za polárním kruhem. Land Rover také testuje tiché SUV v pouštích Středního východu.
Je propagován jako „nejtišší a nejpropracovanější Range Rover, jaký byl kdy vytvořen“, a má nově vyvinutý systém kontroly trakce. Ve srovnání se standardním systémem na bázi ABS dokáže distribuovat řízení prokluzu kol do každé elektrické pohonné jednotky. Tím se zkrátí reakční doba točivého momentu na každém kole z přibližně 100 milisekund na 1 milisekundu.
O pohonu toho Land Rover zatím příliš neuvádí, očekává se ale výkon a dynamika podobné s osmiválcovou motorizací, tedy systémový výkon kolem 500 koňských sil.
Elektromobil využije stejnou modulární podélnou architekturu (MLA) jako výchozí verze se spalovacími motory a bude mít 800voltovou architekturu pro rychlé nabíjení.
Chystané SUV bude druhým elektrickým modelem skupiny JLR po Jaguaru I-Pace uvedeném na trh v roce 2018. Zatímco menší elektromobil montuje Magna Steyr v rakouském Grazu, Range Rover Electric se bude vyrábět v Solihullu ve Spojeném království.
Novinka bude odrazovým můstkem k cíli společnosti JLR dosáhnout do roku 2036 nulových emisí výfukových plynů.