Článek
Peugeot e-Rifter se poprvé ukázal už letos v únoru a jedná se o elektrickou variantu velice oblíbené rodinné dodávky, která se bude v Česku prodávat v obou karosářských variantách, tedy standardní a prodloužené Long. Peugeot pak na začátek rozhodl, že se všechny varianty v nabídce zlevní o 140 tisíc korun.
Nový Peugeot 308 má ceny pro český trh, začíná pod půlmilionem
Nabídka čistě osobní verze startuje základní výbavou e-Allure, která nabízí poměrně bohatou výbavu včetně LED denních světel, osmipalcového infotainmentu nebo parkovacích senzorů. Akční cena je 860 tisíc korun s tím, že lze výbavu rozšířit o verzi e-Allure Pack, která přidá parkovací kameru, digitální přístrojový štít či šestnáctipalcová litá kola. Zájemci za toto vylepšení zaplatí 890 tisíc.
Nejvyšší standard reprezentuje v rámci nabídky e-Rifteru verze e-GT, která stojí v akci 925 000 korun. TA disponuje hlavně oddělenými sedadly v zadní části vozidla nebo dvouzónovou automatickou klimatizací a designovým balíčkem, který vůz vylepší třeba o sedmnáctipalcová kola. Peugeot zároveň nabídne i elektromobil i v prodloužené verzi e-Rifter Long, která je ovšem dostupná jen v paketu e-Allure Pack a startuje na ceně 915 tisíc korun.
Peugeot odhaluje elektrický Rifter, je předposledním ze sourozenců
O trochu níž s cenou pak šla sesterská automobilka Citroën, která zákazníkům v České republice nabídne svoji verzi elektrické dodávky se známým názvem ë-Berlingo. Ta pro začátek prodeje rovněž dostala akční ceník.
Jeho základ tvoří výbava Live Pack, která nabídne manuální klimatizaci, halogenová světla a černobílý pětipalcový displej infotainmentu, na který ale bude možné připojit telefon pomocí Bluetooth. Akční cena je určena na hranici 790 tisíc korun s tím, že jako u e-Rifteru lze základ rozšířit o verzi Live Pack +, která přidá LED denní svícení či mlhovky a pod názvem Feel se bude prodávat za 830 000 korun.
Dalším stupněm je výbava Feel Pack, která se hodně podobá e-Rifteru e-Allure Pack. Také totiž disponuje digitálním přístrojovým štítem, zatmavenými zadními skly a osmipalcovým displejem infotainmentu či koženým volantem. Cena je stanovena na 860 tisíc korun. A pokud by to zákazníkům nestačilo, verze Feel Pack je jediná dostupná pro prodlouženou verzi ë-Berlingo XL, která startuje na 880 tisících korunách.
Vrcholem nabídky je výbava Shine, která přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, šestnáctipalcová hliníková kola či head-up displej. Cena je stanovena na 880 tisíc korun a vůz lze mimo jiné dovybavit třeba designovým packetem XTR, který má třeba i sedmnáctipalcová kola.
K pohonu v obou případech slouží elektromotor u přední nápravy, který má výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 260 Nm.
Baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje nabíjení na stanici výkonem až 100 kW. Díky tomu lze akumulátor nabít z nuly na 80 % za 30 minut. Dojezd na elektřinu dle přísnější metodiky WLTP dosahuje 275 kilometrů v kombinovaném režimu.