Článek
Nástupce v Evropě velmi úspěšného SUV Stelvio značky Alfa Romeo se má zaměřit na praktičnost a užitečnost - a hlavně to má být elektromobil. Uvádí to britský web Autocar s odkazem na Jeana-Philippa Imparata, šéfa automobilky.
Vůz má po designové stránce vycházet ze současného stelvia; samozřejmě se ale dá očekávat jistá modernizace, ale celkově nemá být dnešnímu vozu, který se s drobnými omlazeními vzhledu prodává už od roku 2016, nepodobný.
Má také stát na platformě STLA Large, největší ze tří se samonosnou karoserií, které koncern Stellantis už před časem pro své elektromobily naplánoval. Stejně jako dnes, i v budoucnu má stelvio sdílet techniku s nástupcem sedanu Giulia. Že ten přijde v elektrické formě, už je známo delší dobu.
První elektromobil Alfy Romeo má být převlečeným jeepem
Kromě těchto dvou aut se má ukázat ještě jeden vůz v segmentu E, kam patří např. Mercedes-Benz třídy E či BMW řady 5. Má přijít na trh o rok později než nové stelvio, tedy v roce 2027, a jeho hlavním konkurentem má být Porsche Taycan.
„Pokud budeme mluvit o dojezdu, budeme mluvit o sedanu,“ řekl Imparato a naznačil tak, že cílem velké alfy bude dlouhý dojezd. To znamená zejména vycizelovanou aerodynamiku; nízký profil a s ním spojená co nejmenší čelní plocha jsou však také důležité pro nízký odpor vzduchu. Britové spekulují, že pokud by vůz měl 100kWh baterii, jako koncept Peugeot Inception, mohl by být dojezd na jedno nabití někde v okolí 700 kilometrů.
Co do výkonu jsou také k dispozici výhradně spekulace, ale můžeme jistě počítat s vysokými stovkami koní. Již dříve se svět dozvěděl, že ostrá giulia QV se vrátí v elektrické podobě a bude mít okolo tisíce koní.