Článek
Model EZ-6 byl odhalen na dubnovém autosalonu v Pekingu jako elektrický nástupce Mazdy 6. Nový vůz vyrábí společný podnik Japonců s firmou Changan v Číně.
Mazda dosud neuvedla žádné plány na prodej EZ-6 mimo Čínu, ale v novém prohlášení, které citují britský Autocar a agentura PR Newswire, stojí, že „EZ-6 bude prvním globálním elektrickým vozem Mazdy“. Na čínský trh novinka dorazí od podzimu tohoto roku, do Evropy pravděpodobně se zpožděním.
Mazda v současnosti prodává v Evropě pouze jeden elektromobil, kompaktní SUV MX-30. Model EZ-6 by mohl být masovější vzhledem k tomu, že jeho velikost a tvar (měří 4921 mm na délku a má rozvor 2900 mm) jej řadí přímo proti populární Tesle Model 3.
Ceny zatím nejsou zveřejněny, ale na elektromobily vyrobené v Číně se nyní v EU vztahují významná dovozní cla. Auta vyrobená konkrétně Changanem budou podléhat clu ve výši 20,8 %.
EZ-6 technicky nesouvisí s žádným aktuálně prodávaným modelem Mazdy, protože je založen na modulární platformě dodávané společností Changan a nazvané EPA.
Mazda 6 je zpátky, ale jen pro Čínu

Mazda si nechala patentovat nové logo
