Článek
Mercedes-Benz představil předprodukční elektrický model EQXX na začátku letošního roku a okamžitě o něm hovořil jako o nejúspornějším a nejekologičtějším voze ve své historii. Vedení pak dokonce tvrdilo, že auto je schopno na jedno nabití ujet až 1000 kilometrů, a to v běžném provozu.
Mercedes představuje obří elektromobil EQS SUV

Automobilka teď svá odvážná tvrzení potvrdila, protože poslala plně nabitý EQXX na cestu z německého Sindelfingenu až do Cassis na jihu Francie. Auto tak na jedno nabití ujelo přes švýcarské Alpy 1008 kilometrů, a to v běžném provozu a běžným způsobem. Cesta vozu trvala 12 hodin a 2 minuty a v provozu bylo auto 11 hodin a 32 minut. Řidič měl tedy průměrnou rychlost 87,4 km/h.

Mercedes-Benz EQXX
Ohromující navíc je, že do Cassis dorazilo auto s baterií nabitou ještě na dalších 15 procent a odhadovaným dojezdem dalších 140 kilometrů. Teploty po cestě se pohybovaly od 3 do 18 stupňů Celsia, a spotřeba i tak klesla na 8,7 kWh/100 km. Na celou cestu pak dohlížela komise z TÜV Süd, takže se na čísla dá spolehnout.
Revoluční elektrický koncept Mercedesu má dojezd 1000 kilometrů

Klíčem k úspornosti elektrického Mercedesu je propracovaná aerodynamika karoserie ve tvaru kapky a nízká hmotnost. Baterie vozu má kapacitu téměř 100 kWh, přičemž je ale akumulátor menší než u jakéhokoli sériového mercedesu. I s rámem baterie váží jen 495 kilogramů a celý vůz se pak dostal na hmotnost 1750 kg.