Článek
Sociální sítě obletělo video, na kterém se prototyp elektrické třídy G otočil doslova na místě. Po vzoru tanků na jedné straně otáčí koly opačně než na druhé.
Donuts-on-demand.@MercedesBenz's upcoming EQG gets four electric motors and a 'G-Turn' function that sees it spin on the spot.
— Greg Kable (@GregKable) November 21, 2022
Steering wheel paddles let the driver decide if it turns left or right as the throttle is planted.
First prototype ride for me. Shaken and stirred. pic.twitter.com/GjoUv8XTQ1
Jak EQG ví, kterým směrem má provést otočku? Novinář Greg Kable, který vůz ve stadiu prototypu vyzkoušel, říká, že řidič volí, zda se manévr provede po nebo proti směru hodinových ručiček pomocí pádel pod volantem.
Nejedná se o jedinou zajímavou terénní technologii, kterou jsme od Mercedesu v poslední době viděli, protože nejnovější GLS udělalo velký rozruch svým skákavým odpružením. Funkce E-Active Body Control umožňuje luxusnímu SUV plné velikosti „vyskočit“ a dostat vozidlo z písku.
Samozřejmě, že třída G zůstane jako elektromobil skutečným off-roadem a EQG si zachová podvozek s rámem. Dosud nespecifikovaná baterie a čtyři motory budou namontovány ve vozidle, jehož hmotnost se odhaduje na tři tuny.
Test Mercedesu G 500: Nesmyslně dokonalý, pozérsky účelný
Zatímco byla zvažována jiná technická řešení, inženýři se nakonec rozhodli, že každý elektromotor bude pohánět jednotlivá kola, aby se maximalizovala trakce v terénu.
Vzhledem k tomu, že elektrické géčko bude těžší a mnohem méně aerodynamické než EQS SUV, velikost baterie bude pravděpodobně přinejmenším odpovídat 107,8kWh variantě.
Volitelná baterie s vysokou hustotou se silikonovou anodovou chemií již byla oficiálně oznámena, avšak bez podrobností. Další informace by měly být zveřejněny příští rok před očekávaným uvedením EQG v roce 2024.