Článek
Automobilka Lotus se pochlubila, že její první elektrické hyper-GT, jak označuje model Emeya, nabídne rekordní rychlost nabíjení. V rámci testu, který zorganizovala globální konzultační společnost P3 Group, porazil Lotus Emeya v rychlosti nabíjení celou řadu globálních rivalů.
Při připojení na rychlonabíječku s výkonem 400 kW se baterie sportovního elektromobilu nabila z 10 na 80 procent během pouhých 14 minut, což je jeden z nejlepších výsledků mezi dnes dostupnými elektromobily. V přímém srovnání vůz porazil elektromobily jako Kia EV9, Hyundai Ioniq 6 RWD, Xpeng G9 Mercedes EQS 450+, BMW i7 nebo Tesla Model Y.
Sedan Lotus Emeya přijíždí s devíti stovkami koní
Podle zprávy dokáže Lotus Emeya dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu až 402 kW. Průměrný výkon během nabíjení z 10 na 80 procent kapacity baterie pak dosahoval 331 kW, čímž Lotus porazil všechny testované konkurenty.
Při průměrné spotřebě 18,7 kWh na 100 kilometrů (dle testovacího cyklu WLTC, který je součástí pro výpočet v testovacím procesu WLTP) by tak Lotus Emeya měl nabídnout dojezd až 310 kilometrů po pouhých 10 minutách nabíjení.
Nabíjecí výkon je tak skutečně působivý, vadou na kráse celého pokusu je ale skutečnost, že nabíječky s výkonem 400 kW jsou ve světě zatím velmi raritní. Lotus sice představil vlastní nabíječky s výkonem až 450 kW, jejich rozšíření ale také chvíli potrvá.
Připomeňme, že Lotus Emeya je osazen 800V architekturou a baterií s kapacitou 102 kWh. Vůz vyráběný v Číně je na lokální trhy dodávaný od února letošního roku, během třetího čtvrtletí je pak plánovaný export na trhy evropské. Kromě rychlého nabíjení přitom slibuje i rychlou akceleraci, z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,8 sekundy.