Článek
Kompletně nový, moderní Land Rover Defender je na světě jen chvíli, od roku 2020, a nabízí spalovací čtyřválce, šestiválce a dokonce i motor V8. V nabídce mu chybí elektrický pohon - ale nebude tomu tak příliš dlouho.
Elektrický defender se má ukázat už v roce 2025 a k zákazníkům přijít následující rok, píše britský web Auto Express. Variantu s elektrickým pohonem mají dostat všechna tři provedení - třídveřová 90, klasická 110 i osmimístná 130.
Elektropohon by podle webu měl znamenat přechod modelu na jinou platformu - ze současné D7 na MLA Flex, která už nyní podpírá Range Rover a Range Rover Sport. Ta totiž dokáže pojmout jak konvenční, tak elektrické pohonné ústrojí. Zda na ni přejdou všechny varianty defenderu, nebo jen ta elektrická, není v tuto chvíli jasné.
Land Rover slaví 75. výročí speciální edicí defenderu
Co se však jeví nepravděpodobné, jsou velké změny designu zvenčí i zevnitř. V té době bude zhruba čas na modernizaci defenderu, při níž se dá očekávat větší centrální displej v kabině a větší podíl materiálů z udržitelných zdrojů v interiéru.
Co se týče techniky, není mnoho známo, dá se však očekávat pohon pomocí nejméně dvou elektromotorů a vektorování točivého momentu. Web hovoří o zlepšení vlastností vozu v terénu pomocí přesnějšího řízení dodávky síly na jednotlivá kola a větší světlé výšce díky plochému spodku. A samozřejmě, u elektropohonu není nutný redukční převod jako u konvenčních pohonných ústrojí.
Platforma MLA podle zdrojů zevnitř automobilky snadno pojme 100kWh baterii a vůz má cílit na dojezd nejméně 300 mil (483 km) na jedno nabití. Pochopitelně, v terénu bude toto číslo zcela jiné, stejně jako při tahání přívěsů.
Elektrifikace čeká také model Discovery, který bude podle slov nedávno skončivšího ředitele Thierryho Bollorého zásadně přepracován. U zákazníků Land Roveru je elektrifikace populární - 65 % všech prodaných aut má na palubě přinejmenším mild hybridní ústrojí. Počítá se sem však i plně elektrický Jaguar I-Pace.