Článek
Dojezdu přes 1000 kilometrů na jedno nabití dosáhly hned tři Kony Electric, které se i se svými posádkami sešly na Lausitzringu. Konkrétně ujela auta vzdálenost 1018,7, 1024,1 a 1026 kilometrů. Nejvyšší hodnota pak stanovila nový rekord v rámci všech elektrických modelů Hyundai.
Podle Hyundai pocházela všechna vozidla ze sériové výroby a testu nepředcházely žádné speciální úpravy. Podle metodiky WLTP je přitom dojezd auta 484 kilometrů. Normovaná spotřeba je 14,7 kWh na 100 kilometrů, přičemž se auta během testu dostala na hranici přibližně 6,25 kWh/100 km.
První elektromobil vyráběný v České republice. Z Nošovic bude sjíždět Hyundai Kona
Za jejich volantem přitom neseděli profesionální testovací jezdci, ale třeba i novináři z automobilové sekce německého časopisu Bild. Postupně se za volanty aut řidiči měnili, celkově šestatřicetkrát.
Auta měla během testu obuté pneumatiky s nízkým valivým odporem od společnosti Nexen a průměrná rychlost aut se pohybovala mezi 29 a 31 km/h. Podle Hyundai jsou to téměř klasické městské podmínky, což by se na první pohled nezdálo. Piloti aut pro co nejvyšší efektivitu během jízdy vypnuli klimatizaci a multimediální systém. Autům pak svítila pouze potkávací světla.