Článek
Po několika upoutávkách automobilka Hyundai kompletně odhalila design svého nejnovějšího elektromobilu nazvaného Ioniq 6. Kdo by však čekal nějakou vzhledovou podobnost s hatchbackem Ioniq 5, byl by zklamán – auta spolu zvenčí nemají společného vůbec nic.
Místo toho je „šestka“ velmi podobná konceptu Prophecy, který byl odhalen zjara roku 2020. Zejména na přídi a v bílé barvě, ve které ji automobilka představila, však není tak elegantní.
Hyundai láká na plně elektrický sedan, zezadu připomíná klasická Porsche
Vzadu zůstává výrazná inspirace některými staršími vozy značky Porsche, to hlavně ve tvarech pruhu zadních lamp táhnoucího se přes celou šířku zádě.
Stejnou inspiraci můžeme vidět dokonce ve dvou spoilerech. Horní svými tvary připomene výklopné křidélko modelu 911 gen. 993 a 996, dolní zase tzv. kachní ocas.
Designérům nelze upřít, že se jim povedlo vizuálně výraznými nárazníky dobře zamaskovat výšku dolní části vozu, v níž se skrývá baterie. Přesto design ioniqu 6 patrně nebude pro každého.
Uvnitř se velké překvapení nekoná, ioniq 6 dostal řadu prvků z „pětky“ buď přímo, nebo aspoň podobných. Volant a středová ovládací konzole vypadají stejně, panel se dvěma displeji je kompaktnější, displeje ale vypadají stejně.
Zásadním rozdílem však jsou „křidélka“ palubní desky po stranách, která nesou další dva displeje. Ty suplují zpětná zrcátka, která v klasickém provedení chybí – vůz má místo nich kamery. Zda tento prvek bude standardní výbavou či příplatkem, jako tomu je u ioniqu 5, zatím není známo.
Interiér se chlubí kromě ambientního podsvícení se 64 barvami také režimem s názvem „Speed Sync Lighting“, který upravuje vnitřní osvětlení v závislosti na rychlosti jízdy.
Za zmínku stojí také čalounění ekologicky zpracovanou kůží či tkaninou z recyklovaných plastů, koberce jsou vyrobeny z recyklovaných rybářských sítí.
Technické specifikace novinky zatím nejsou na světě. Víme jen, že stojí na platformě E-GMP, stejně jako ioniq 5, což napovídá možnost pohonu zadních nebo všech kol a baterie o kapacitě až 77 kWh s 800V architekturou.
Dlouhému dojezdu pomůže také koeficient odporu vzduchu jen 0,21, což je výjimečně dobrá hodnota.
Hyundai Ioniq 5 naživo: Obří hatchback s obývákem uvnitř
Hyundai slibuje, že plnohodnotná světová premiéra se uskuteční v červenci, kdy se dozvíme všechno kromě dynamiky i o výbavě a technologických prvcích.