Hlavní obsah

Elektrický Hyundai Inster slibuje působivý dojezd i praktičnost v malém balení

Malý elektrický crossover s délkou 3,8 metru nabízí sympatický design, variabilní interiér a dojezd až 355 kilometrů na jedno nabití. Na český trh dorazí ještě letos.

Foto: Hyundai

Hyundai Inster

Článek

Automobilka Hyundai představila na právě probíhajícím autosalonu v Busanu nový čistě elektrický crossover Inster, který vychází ze spalovacího modelu Casper, představeného v roce 2021 a nabízeného pouze na jihokorejském trhu. Inster ovšem zamíří i do Evropy včetně Česka.

Oproti spalovacímu sourozenci je nový Hyundai Inster nepatrně větší, stále však nabízí mimořádně kompaktní rozměry. Na délku měří 3825 mm, na šířku 1610 mm a na výšku 1575 mm. Rozvor má délku 2580 mm.

Malý crossover sází na robustní vzhled, současně ale pracuje s čistými povrchy a hladkými přechody. Oproti modelu Casper také vidíme moderní pixelovou grafiku předních i zadních světel, přičemž vpředu jsou projektorové LED světlomety. Vůz může zdobit dvoubarevný lak s černou střechou, podběhy pak vyplňují kola o průměru 15, nebo 17 palců.

Hyundai Ioniq 5 N si na Pikes Peak dojel pro rekord. Automobilka slíbila další speciály

AutoMoto

Kabina má moderní rozhraní s 10,25“ digitálním přístrojovým štítem a stejně velkým dotykovým displejem infotainmentu. Ve výbavě nechybí navigace, nabíjecí přihrádka pro telefony nebo panel ventilace s klasickými tlačítky. I v kabině se pak objevuje motiv pixelu, včetně loga na volantu.

Kabina navíc překvapí působivou prostorností a všestranností. Přední sedáky opticky vytvářejí iluzi lavice, zadní sedáky se pak dají nezávisle posouvat vpřed i vzad. Zadní opěradla mají nastavitelný sklon. Navíc lze všechna opěradla v kabině složit do roviny, což umožní přepravu delších předmětů i kempování v kabině malého vozu.

Automobilka myslí na udržitelnost

Automobilka nabízí pestrou nabídku barev lakování i několik typů čalounění, které bylo vyrobeno s ohledem na udržitelnost. Nechybí tak ani zužitkování recyklovaných plastů či materiály z cukrové třtiny.

Hyundai Inster bude dostupný ve dvou konfiguracích. Základní verze je osazena baterií o kapacitě 42 kWh a elektromotorem s nejvyšším výkonem 71,1 kW (97 k). Výkonnější model s prodlouženým dojezdem je osazen baterií o kapacitě 49 kWh a elektromotorem o výkonu 84,5 kW (115 k). Točivý moment je vždy 147 Nm.

Standardní verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy a maximální rychlost je 140 km/h, verze s prodlouženým dojezdem zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 150 km/h.

Základní model by měl nabízet dojezd přes 300 kilometrů, verze s prodlouženým dojezdem by měla podle předběžných údajů nabízet na 15“ kolech dojezd až 355 kilometrů na jedno nabití. Rychlonabíjení je možné při výkonu 120 kW, kdy oba modely slibují nabití z 10 na 80 procent do 30 minut.

Pomalé nabíjení je dostupné při výkonu 11 kW, kdy základní verze stráví na nabíječce 4 hodiny, verze s prodlouženým dojezdem 4 hodiny a 35 minut. Oba modely přitom nabízí i podporu funkce V2L, kdy je možné z baterie vozu nabíjet domácí elektrické spotřebiče (230 V).

První vozy dorazí do Česka na přelomu roku

Pohodlné a bezpečné cestování by měla zajistit řada komfortních i bezpečnostních technologií. Inster nabídne například digitální klíč Hyundai Digital Key, ambientní osvětlení nebo bohatou sadu asistenčních systémů, jako je prostorový kamerový systém, asistent předcházení kolizím, vedení v pruzích, chytrý tempomat a mnoho dalšího.

Hyundai Inster bude uveden na trhy v Koreji již nyní v létě, na českém trhu budou objednávky spuštěny v letošním čtvrtém čtvrtletí, přičemž první vozy dorazí na přelomu roku. Podrobnější specifikace budou známy před uvedením na trh. V budoucnu pak řadu Inster rozšíří ještě dobrodružněji laděný model s označením Inster Cross.

Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

Testy

Hyundai i20 dostal facelift i ve variantě N Line

AutoMoto

Výběr článků

Načítám