Článek
Informace o novém ostrém hatchbacku pro web Auto Express potvrdil ředitel společnosti Volkswagen Ralf Brandstatter, který se o budoucnosti modelu rozpovídal na mnichovském autosalonu. Potvrdil, že novinka bude vycházet z konceptu ID.X, který německá společnost představila letos v květnu, a o kterém jsme vás informovali.
Místo GTI je tu GTX, první ostrý Volkswagen na elektřinu
Novinka bude mít, stejně jako koncept, dva elektromotory, a tedy pohon všech kol. Vůz by se pak mohl začít prodávat v roce 2022. S názvem ID.3 GTX se stane třetím potvrzeným modelem s tímto označením po SUV ID.4 GTX a ID.5 GTX.
Mnozí fanoušci si od konceptu ID.X slibovali nástupce Golfu R bez emisí, neboť prototyp měl ze dvou motorů výkon solidních 329 koňských sil. Server Auto Express ovšem toto nadšení mírní a odvolává se znovu na slova Brandstattera. Podle všeho by totiž ID.3 GTX mělo použít kombinovaný výkon 295 koňských sil a zrychlení z 0 na 100 km/h za přibližně pět sekund.
Volkswagen uvažuje o prvním elektrickém kabrioletu
S těmito čísly by se malé GTX mohlo řadit výkonem přesně mezi spalovací Golf GTI a Golf R. Elektrický hatchback s tímto označením se nicméně profiluje spíše jako bezemisní verze pro GTI, a proto není vyloučeno, že může dorazit i elektrický ekvivalent pro R s ještě větším výkonem. Ředitel Volkswagenu navíc nevyloučil ani možnost, že by ID.3 GTX mohlo vzniknout i jako kabriolet.
„Mám rád kabriolety. Řídil jsem koncept elektrického kabrioletu a je skvělé jet venku v přírodě a nic jiného neslyšet. Jen vítr a zrychlení. Je to skvělý pocit,“ uvedl na závěr Brandstatter.