Článek
Nejmenší model v nabídce Fordu prošel začátkem roku modernizací, která přinesla především řadu designových změn. Nyní populární malý crossover přijíždí s další novinkou, čistě elektrickým pohonným ústrojím, které přináší i nové označení Gen-E.
Elektrickou verzi snadno poznáte díky přepracované přídi s uzavřenou maskou a upravenými tvary nárazníku, která nejenže vytváří unikátní vzhled, ale také zlepšuje aerodynamiku. Nová jsou také kola o průměru 17 či 18 palců s aerodynamickými tvary, drobnou úpravou prošel i zadní nárazník.
Kabina nabídne standardně 12,8palcový digitální přístrojový štít, 12“ obrazovku infotainmentu SYNC4 s bezdrátovou konektivitou chytrých telefonů a vyvýšenou středovou konzolu s úložným prostorem. Vyšší výbava nabídne také audio-systém B&O, čalounění syntetickou kůží nebo bezdotykové otvírání dveří zavazadlového prostoru.
Modernizovaný Ford Puma přijíždí s novou kabinou, ještě letos nabídne i elektrickou verzi
Právě zavazadelník přitom ukrývá nevšední překvapení. Zatímco u některých původně spalovacích elektrifikovaných modelů dochází k jeho zmenšení, u Fordu Puma Gen-E narostl na působivých 574 litrů, čímž může konkurovat i některým kombíkům.
Hlavní zásluhu má zvětšený „Megabox“, tedy šikovná plastová schránka umístěná pod dvojitým dnem všech modelů Puma, která ovšem u modelu Gen-E narostla na 145 litrů a vysloužila si tak označení Gigabox. Po sklopení zadních opěradel objem vzrůstá na 1283 litrů.
Pohon vozu zajišťuje elektromotor o výkonu 123,5 kW (168 k) s nejvyšším točivým momentem 290 Nm, který roztáčí pouze přední kola. Elektromotor je umístěn pod přední kapotou, kolem ovšem zbylo ještě dostatek místa na praktický přední kufr schopný pojmout nabíjecí kabely.
Puma Gen-E slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 8 sekund a maximální rychlost 160 km/h. Elektromotor je napájen z Lithium-ion NMC baterií s kapacitou 43 kWh, která u základní výbavy Puma Gen-E slibuje dojezd 376 km na jedno nabití, u verze Gen-E Premium pak 364 kilometrů. Čistě v městském provozu ale malý ford slibuje až 523 kilometrů.
Baterie podporuje rychlonabíjení při výkonu až 100 kW, přičemž nabití z 10 na 80 procent by mělo trvat asi 23 minut. Nabíjecí zásuvka je v levém zadním blatníku, baterie je pak umístěna pod podlahou kabiny a snižuje světlou výšku vozu na 129 mm. Hmotnost vozu vzrostla elektrifikací na 1,5 tuny, na odnímatelném tažném zařízení pak utáhne až 750 kilogramů.
Ford Puma Gen-E se vyrábí v závodu Ford v rumunské Craiově a využívá pohonné ústrojí montované ve Velké Británii. Je možné jej objednávat od dnešního dne, přičemž cena základní verze startuje na 749 900 korunách, lépe vybavený model pořídí zákazníci od 805 900 Kč. Dodávky začnou na jaře příštího roku.