Článek
Abarth ve spolupráci s Fiatem představí svůj první elektrický model na bázi modelu 500e. Jedná se přitom také o první nový vůz značky se škorpionem ve znaku po šestileté odmlce. Auto by se mělo stát přirozenou konkurencí pro Mini SE.
Pětistovka od Abarthu má za sebou další dílčí modernizaci

Spekulace o příchodu silného elektrického miniauta od Abarthu se rozšířily poté, co byl na testovací dráze i na silnicích spatřen maskovaný prototyp, který má patrně širší tělo, nový přední nárazník a mohutný zadní spoiler.
Vůz by měl znamenat začátek přechodu Abarthu na elektrifikovanou a sportovní divizi Fiatu. Další modely italské značky zesílené u Abarthu by pak měly následovat v dalších letech. Šéf značky Olivier François pro Autocar uvedl, že v budoucnu by se měly premiéry dočkat až tři další modely Abarth najednou.
#Abarth 2024 Fiat 500 Abarth EV spy shots https://t.co/0qjYvHSKlp pic.twitter.com/SZnKIXg2tz
— Flyin18T Motorsports (@Flyin18T) November 3, 2022
„Bude to fantastické auto. Chystáme zajímavý zvuk. Špatná zpráva je, že dodávky budou složitější, než jsme si mysleli. Pokud chcete udělat skutečný Abarth, nesmí být v autě stejný sériový elektrický motor. Vše se musí přizpůsobit,“ uvedl François.
Abarth testuje rozpoznávání obličejů. Řekne, jak moc se za volantem bavíte

Současný elektrický Fiat 500e má zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximálně jede přibližně 150 km/h. Abarth se zřejmě u novinky zaměří hlavně na zlepšení zrychlení. Naopak dojezd by se měl snížit z původních 478 kilometrů na skromnější hodnoty.