Článek
Americké sportovní vozy označované jako „muscle cars“ jsou dobře známé svým přebytkem výkonu, který jejich majitelé často a rádi přeměňují na hustý dým při pálení pneumatik na hnané zadní nápravě, zatímco auto stojí na místě.
Trik, který dříve vyžadoval trochu zručnosti, začaly automobilky usnadňovat funkcí zvanou Line Lock, kdy se zablokují kola přední nápravy a zadní se mohou vesele protáčet. Výkonné vozy Dodge ho v minulosti nabízely, stejně jako ho i dnes nabízí například Ford Mustang, nový Dodge Charger Daytona má ale smůlu.
Jak upozornil web Motor1, elektrická verze nové generace modelu Dodge Charger, která by měla začátkem roku konečně dorazit do dealerství a k prvním zákazníkům, postrádá funkci Line Lock. Ředitel značky Dodge Matt McAlear pak během autosalonu v Detroitu prozradil, že její návrat je v plánu až v příštím roce.
Hemi se do nového chargeru nevejde, ani kdyby Dodge chtěl
Funkce Line Lock by totiž měla být vyhrazena pro model ve sportovnější verzi SRT, která by měla dorazit až začátkem roku 2026. Dodge tak zřejmě navazuje na strategii minulé generace modelu, kdy byla funkce nejprve vyhrazena pouze modelům SRT, než se postupně dostala i do vozů Scat Pack. Konkurenční Ford Mustang přitom funkci nabízí i na základním modelu s čtyřválcem EcoBoost.
McAlear v rozhovoru pro Motor1 také prozradil, že se fanoušci nového Dodge Challenger dočkají začátkem nového roku i příchodu spalovací verze, osazené řadovým přeplňovaným šestiválcem Hurricane, který bude dostupný ve dvou výkonnostních verzích.
Na absenci motor V8 Hemi pod kapotou se nic nemění, vedení značky ovšem poukazuje na skutečnost, že nový elektrický Dodge Charger Daytona Scat Pack bude výkonnější než spalovací Hellcat Redeye, přičemž by měl být i levnější. Značka navíc pracuje i na výkonnější verzi s označením Banshee.