Hlavní obsah

Elektrické volkswageny mají díky aktualizaci rychlejší nabíjení a nové funkce

Německá automobilka Volkswagen představila novou várku aktualizací pro celé portfolio elektrických vozidel řady ID. Vylepšení budou k zákazníkům distribuována na dálku a u vozidel například zvýší rychlost nabíjení.

Foto: Volkswagen

Aktualizace softwaru elektrických volkswagenů

Článek

Aktualizace, které Volkswagen uvedl v tomto týdnu, jsou součástí ID. Software 3.0 a měli by se jich dočkat všichni majitelé elektrických modelů od VW. Bezdrátový přenos dat by měl začít hned na začátku druhého čtvrtletí tohoto roku a přinese řadu vylepšení.

Nejcitelnější změnu pocítí majitelé vozidel ID. s baterií o výkonu 77 kWh, u kterých si díky novému softwaru zlepší možnost nabíjení na 135 kW z původních 125 kW. Volkswagen totiž upravil nastavení pro tepelný managment baterie, což zefektivní nabíjení a v chladném počasí i zvýší dojezd.

Test Volkswagenu ID.4 Pro: Skvělý rodinný elektromobil zklame jen detaily

Testy

Aktualizace se dočká i aplikace Smart e-route planner, která se nově zobrazí hned na úvodní obrazovce infotainmentu. Nově bude také přehlednější a přinese více informací. Pomocí této funkce mohou zákazníci plánovat delší cesty a nově funkce zohlední i aktuální dopravní informace nebo požadovaný stav nabití baterii při příjezdu do cíle.

Volkswagen dále aktualizoval hlasové ovládání, které se nyní pyšní přesností 95 procent. Auto například umí zareagovat i na větu „je mi zima“ a rozezná i to, zda ji řekl řidič nebo spolujezdec a podle toho upraví teplotu na dvouzónové klimatizaci. Nový je i head-up displej, který přinese rozšířenou realitu s více informacemi. Tuto aktualizace Němci provedli na přání současných majitelů vozidel ID.

Sedm vylepšení, které přináší nový software Škody Enyaq aneb Aktualizace jako malý facelift

AutoMoto

V neposlední řadě VW také přinesl zlepšení systému Travel Assist, který se stará o semi-autonomní řízení elektrických vozidel. Software nově vyhodnotí třeba i to, na jaké straně jízdního pruhu jezdí řidič raději a podle toho si určí pozici v něm. Na pokyn směrovky umí i autonomně změnit jízdní pruh.

Systém mimo jiné využívá i ultrazvukové signály nebo radarové senzory. V rámci této aktualizace se pak zlepší i některé parkovací manévry.

Související témata:

Výběr článků

Načítám