Článek
Čistá elektromobilita byla donedávna označována za budoucnost představiteli mnoha automobilek, včetně výrobců supersportů. Zájem o elektromobily ale v posledních měsících opadá a mnohé značky začínají svůj přístup přehodnocovat. S výrobou čistě elektrického vozu nebude spěchat ani Lamborghini.
Stephan Winkelmann, šéf italské automobilky vyrábějící supersporty, například vyjádřil obavu z absence některých emocí, které dokážou současné vozy se spalovacími motory poskytnout, ale elektromobily nikoli. Příkladem může být třeba zvuk motoru.
Winkelmann navíc podle Automotive News připomněl, že elektrické supersporty ještě nejsou něčím, co by se dnes již prodávalo. Podle šéfa italské automobilky je na to nyní brzy a teprve se uvidí, zda a kdy nastane ten správný čas.
Je totiž pravda, že navzdory nespočtu ohlášených elektrických supersportů dokázal u zákazníků skutečně uspět pouze chorvatský Rimac s modelem Nevera, který si připsal řadu rekordů. I samotný Mate Rimac, šéf značky, ovšem nedávno přiznal, že zájem o tyto vozy opadá.
Lamborghini nyní nabízí několik modelů s plug-in hybridním pohonem, které problémy s emocemi rozhodně netrápí. Srdcem modelu Revuelto je motor V12, zatímco model Urus má motor V8. Nástupce modelu Huracán, který by se mohl prodávat pod označením Temerario, pak dostane zcela nový hybridní motor V8.
V blízké budoucnosti vkládá automobilka Lamborghini naděje do tzv. syntetických e-paliv, která jsou emisně neutrální a na jejichž vývoji aktuálně koncern VW pracuje prostřednictvím značky Porsche. První čistě elektrický model značky se očekává zhruba v roce 2028.