Článek
Švýcarská společnost Futuricum si ve spolupráci s Continentalem a logistickou firmou DPD připsala záznam v Guinnessově knize rekordů, a to za největší vzdálenost ujetou s elektrickým nákladním autem na jedno nabití bez solárních panelů. Je to 1099 kilometrů, ovšem nikoliv v reálném provozu.
Rekordu dosáhlo upravené Volvo FH se dvěma nápravami a čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 680 koní na testovacím oválu Continentalu – ten dodal pneumatiky s extra nízkým valivým odporem – nedaleko Hannoveru. Ovál má délku 2,8 km a dva řidiči, kteří se střídali po 4,5 hodiny, ho objeli celkem 392krát v průběhu 23 hodin. Průměrná rychlost tedy byla 50 km/h.
Už z těchto informací je jasné, že rekord nemá příliš velkou váhu pro reálný provoz. Tím spíš, když podle webu Futurica bylo auto prázdné – jeho pohotovostní hmotnost byla 15,5 tuny. Zatížení vozu nákladem či případný přívěs mají přitom na dojezd na jedno nabití zásadní vliv. Ovál navíc samozřejmě nemá převýšení a ostatní provoz.

Elektrické Volvo FH při rekordní jízdě
Rekord by tedy měl jinou hodnotu, pokud by baterie vozu byly jinak velké. Ty použité měly kapacitu 680 kWh. Takovou baterii by člověk u rychlonabíječky s výkonem 50 kW – ty jsou v Česku nejrozšířenější – nabíjel více než 13 hodin. Přesto tento rekord má údajně dokazovat, že elektrická kamionová doprava je možná.
Rekord ovšem není úplně nesmyslný. Volvo, které jej dosáhlo, skutečně jezdí po silnicích, a to ve službách DPD mezi depem v Möhlinu u Basileje a distribučním centrem v Buchsu u Curychu, což je asi 54 km.
Pro srovnání, podobný rekord pro elektrické osobní auto je 1608,54 km a pro autobus 1018 km, v obou případech bez solárních panelů na vozidle.