Článek
Produkční verze ID. GTI je už ve vývoji a automobilka zatím nebyla příliš sdílná co do technických dat. Prozradila však, že elektromotor pohání přední kola skrz samosvorný diferenciál. Jakým výkonem, však zatím můžeme pouze spekulovat, nejspíš to ale bude přes 200 koní.
Vůz má mít několik jízdních režimů, volených pomocí „Ovladače zážitků GTI“, který svým povrchem imituje prohlubně golfového míčku. Název není samoúčelný, nepůjde totiž jen o „Normal“ či „Sport“ - systémy vozu mají být schopny imitovat jízdní chování třeba i původního golfu GTI ze 70. let.
„Retro“ jsou i některé další prvky konceptu, jako např. spodní část zadního nárazníku, která má připomínat nasazovací spoiler původního golfu GTI, a šrafovaná část zádě, která zase má připomenout jeho hranaté plastové nárazníky. Téměř povinná pak je červená linka napříč přídí; tu si drží i dnešní volkswageny GTI.
Interiér naopak vyjma podobné horizontální červené linky není „retro“ ani trochu. Nabídne dva velké displeje jako přístrojový štít a centrální obrazovku a také head-up displej se schopností rozšířené reality promítaný na celé čelní sklo tak, aby ho viděl řidič i spolujezdec.
Platforma, na níž stojí koncepty ID.2all a ID. GTI, může pojmout baterie o kapacitě 38 nebo 56 kWh. Jaký bude mít ostřejší verze dojezd, zatím není jasné. Dá se ale očekávat, že na trh přijde v roce 2026, rok po sériovém provedení ID.2all.