Článek
Automobilka BMW sice k elektrifikaci zaujala obezřetnější postoj než mnozí konkurenti, rozhodně to ale neznamená, že by ji ignorovala. Společnost nyní pracuje na nové generaci sedanu trojkové řady, který by měl dorazit kolem roku 2025 na platformě Neue Klasse.
Kromě klasického trojkového sedanu ale značka nabídne i vrcholnou elektrickou verzi z produkce divize M. Ta bude rovněž postavena na platformě Neue Klasse a její premiéra se očekává mezi lety 2026 a 2027.
Sportovní elektromobil se bude prodávat společně se spalovací verzí modelu M3, nabídne ovšem působivou techniku. Pohon by totiž měly zajišťovat rovnou čtyři elektromotory, které nabídnou kombinovaný výkon kolem 1000 kW (cca 1341 koní).
Spalovací motory zůstanou v nabídce ještě dlouho, zní z BMW
V rozhovoru pro Motor Trend pak Frank van Meel, šéf divize M, s úsměvem uvedl, že elektrická M3 „předčí všechno, co jste kdy viděli“. Vůz by měl totiž dostat vlastní specifické elektromotory a unikátně vytvořený software, díky kterému bude schopen upravovat nastavení vozu tak, aby nabídl vždy co nejlepší dynamiku a ovladatelnost.
Frank Weber, šéf výzkumného a vývojového oddělení BMW M, již naznačil, že vůz by díky sofistikovaným technologiím měl být schopen současně upravovat nastavení každého ze čtyř elektromotorů a zároveň upravovat dynamické funkce vozu, včetně nastavení šasi.
Díky možnosti upravovat točivý moment na každém kole se prý technici BMW cítí „jako Alenka v říši divů“, uvedl Meel. Automobilka totiž může díky této technologii vytvořit mimořádně rychlý sportovní vůz, který se bude chovat neutrálně, lineárně a předvídatelně.
Díky 800V architektuře platformy Neue Klasse navíc můžeme očekávat kromě vysokého výkonu i rychlé nabíjení. Vůz by navíc měl být osazen bateriemi s chemií z vlastního vývoje BMW a optimalizovaným chlazením. První ostré BMW M by tak mělo být novým měřítkem pro podobný typ elektrických sportovních vozů, podobně jako je tomu nyní mezi spalovacími sportovními sedany.