Článek
Tradičně se tato skupina jmenuje IIHS Top Safety Pick+ a zahrnuje ta auta, která v žádné z kategorií nedostala ani průměrné ohodnocení. A nejde jen o nárazové testy. Zkouší se toho mnohem víc. Tak například se testuje i svítivost světel, což se ukázalo jako jedno z nejobtížnějších kritérií u mnohých nových aut. E-tron ale se svými LED diodami dostal v tabulce na hodnocení Good, což je nejlepší výsledek.
Ale zpátky k bezpečnosti. Auto prošlo standardními testy, jaké IIHS provádí. Jde o přesazený cash test ve dvou velikostech překážky, je to čelní střet s pevnou nedeformovatelnou překážkou, boční střet, ale dokonce tu je i hodnocení elektroniky předkolizního systému. Auta se rozjedou na amerických 25 mil/h (40 km/h) a následně se před nimi objeví překážka. Hodnotí se, jestli a jak moc došlo k automatickému brzdění.
Audi e-tron dokázal prudce brzdit a snížit rychlost až o jedenáct mil za hodinu. Což znamená, že se dostal do rychlostního rozsahu, kdy se hodnotí automobil jako bezpečný. Navíc to všechno ve specifikaci, která je standardní. Žádný ze systémů nebyl za příplatek.
Proč mají elektromobily těžší podmínky než klasické automobily? Protože jim chybí ta hmota motoru vepředu. Chybí jim deformační kus, který dokáže přenést spoustu energie. A tak elektromobily musí dbát na perfektní roztažení sil do jiných částí karoserie, ovšem důležité je, aby nebyly ohroženy akumulátory.