Článek
Možná, že elektrickou verzi nového Peugeotu 208 vnímáte jako takový doplněk, vynucenou motorizaci ke snížení flotilových emisí a také jakousi přípravu na budoucnost. Ovšem trend dnešní doby se naplno ukazuje. Peugeot uvádí, že v rámci prvních předobjednávek zabírá elektrická verze nazvaná e-208 čtvrtinu objednávek.
V rámci tak masového auta, jakým je francouzský hatchback segmentu B, je 25 procent „elektrických” objednávek údaj opravdu překvapivý. Zvláště, když zážehové motorizace budou o řády levnější než ta s bateriemi.
Nový Peugeot 208 oficiálně představen. Zvenčí i uvnitř je maximálně odvážný
Samotný Peugeot je zájmem o e-208 rovněž překvapen, původně automobilka odhadovala desetiprocentní podíl. „Pracuji s fakty a nyní mohu odhadovat, že celkově elektrická verze zabere okolo dvaceti procent produkce, kterou odhadujeme na tři sta tisíc kusů ročně,” říká pro Automotive News šéf značky Jean-Philippe Imparato.
V České republice je zatím situace neodhadnutelná. Nová 208 v tradičních spalovacích verzích vstoupí na trh 28. listopadu včetně ceníku, elektrická varianta se připojí až příští rok.
Peugeot e-208 nabízí akumulátor o kapacitě 50 kWh a dojezd na jedno nabití 340 kilometrů dle přísnější metodiky WLTP. Elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) zajistí zrychlení z nuly na stovku za 8,1 sekund.