Článek
Zprávy o nových bateriích sice nejsou oficiálně potvrzené, ale je už prakticky jasné, že pokrokový typ akumulátorů se ocitne právě v elektrickém Mercedesu EQG. Uvést to pro respektovaný britský magazín měl jeden ze zdrojů blízkých vedení automobilky.
Elektrická smršť Mercedesu. V Mnichově se ukazuje EQE, EQG či vrcholný Maybach

Novou generaci baterií Mercedes vyvíjel společně se společností Sila Nanotechnologies a podle všeho by měla být lehčí, menší, ale zároveň mít větší hustotu a lepší dojezd. Za tím pak stojí využití silikonu na výrobu anody namísto grafitu.
Efektivita se tak má zvednout až o slušných 40 procent. Do baterie se tak energie vejde daleko více, což v praxi znamená vyšší dojezd a zároveň i odlehčení, které může prospět jízdním vlastnostem.
Mercedes je v současné době jednou z automobilek, která nabízí vysoký standard, co se týče elektromobilů s vysokými dojezdy. Například vlajková loď společnosti, elektrická limuzína EQS, má akumulátor s kapacitou 107,8 kWh, díky čemuž v reálném provozu zvládá i vzdálenosti atakující 600 kilometrů.
Test Mercedesu EQS: Limuzína nového věku

Otázkou zůstává, na jaká čísla se může reálně podívat právě elektrická třída G, která se zatím ukázala jen ve formě konceptu. Kromě nové baterie by ovšem vůz měl nabídnout i další zajímavé technologie, mezi které patří například několik uzávěrek diferenciálu nebo čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo.