Článek
V Jihoafrické republice existuje firma Blackstone Tek (možná znáte pod iniciály BST), kterou fanoušci motocyklů znají jako výrobce karbonových kol na motocykly a auta. To je obor, který má tu nejlepší a nejmovitější klientelu.
Firma tak mohla při plánování nového vlastního elektrického motocyklu angažovat Pierra Treblanche, autora motorek jako Ducati 749, 888, 999, Hypermotard nebo ďábelské Confederate X132 Hellcat Speedster. Ten vytvořil Hyper-Tek – motocykl plný neuvěřitelných technologií.
Samozřejmě, že Hyper-Tek má karbonový rám a subrám. Uvnitř je pak elektromotor DHX Hawk, což je vodou chlazený elektrický agregát s výkonem 105 koní. Podle výrobce má akumulátorový set kapacitu 4,75 kWh a stačí na dojezd 300 km.
Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká
Přední vidlice je obrácená a samozřejmě je část z karbonu. Uvnitř je pak vsazené pružení Horst Leitner, které známe z motocyklů ATK.
Zadní jednoduchá kyvná vidlice má odpružení zabudované přímo v ní. Tohle řešení bylo k vidění poprvé u Moto Guzzi V12 Concept z roku 2009. Ovšem autor byl opět Treblanche.
Motocykl samozřejmě stojí na sedmnáctipalcových kolech firmy BST. Celková hmotnost stroje je 204 kilogramů.
Pokud vám chybí na obrázcích důležité součásti, jako jsou zrcátka nebo palubní přístroje, pak je ani nenajdete. Součástí je totiž helma Cross X1, které se do štítku zobrazují jako na head-up displej veškeré důležité informace i obraz ze zpětných kamer.
Kdo by motocykl chtěl, musí sáhnout hodně hluboko do kapsy. Cena je totiž stanovena na 80 000 dolarů, což je 1 856 000 korun.