Hlavní obsah

Elektrická lamborghini nebudou napodobovat ta spalovací, mají být úchvatná jinak

Elektrická lamborghini mají být zajímavá z nových, dosud nepoznaných úhlů pohledu. Spalovací auta ale napodobovat nebudou.

Foto: Lamborghini

Lamborghini

Článek

Automobilka Lamborghini nemá zájem u elektromobilů simulovat charakter vozu se spalovacím motorem, jako to udělala značka Hyundai u ioniqu 5 N. Přesto chce u svých aut zachovat nejsilnější spojení mezi řidičem a strojem, alespoň podle Rouvena Mohra, technického ředitele značky.

Dosáhnout toho u elektromobilu je podle něj těžší, ale nikoliv nereálné, a automobilka už má nějaké nápady. „Výrobci aut, kterým jde o emoce, se musí soustředit na jiné věci v elektrickém světě,“ řekl Mohr britskému magazínu Top Gear.

„Není správnou cestou imitovat charakter spalovacího motoru. Emoce budoucích elektromobilů nebudou generované typem motoru nebo baterie, který používají, to budou jen cesty k výkonu a dojezdu. Charakter je definován jinými věcmi. Myslím, že máme pár zajímavých nápadů. V příštím roce nebo dvou je představíme,“ řekl a dodal, že nejde o zrychlení z nuly na sto: „To není něco, co generuje zábavu.“

Ioniq 5 N je podle něj „opravdu dobré auto“, ovšem Lamborghini potřebuje „něco jiného, než to, co už existuje“. „Naše část automobilového průmyslu musí znovu vynaleznout atributy vozu definující charakter,“ řekl Mohr a předpověděl, že „bude moment, kdy mladí lidé nepochopí lákavost sporťáku se spalovacím motorem a manuální převodovkou“.

Lamborghini má pracovat na systému aktivního řízení odklonu a sbíhavosti kol. Ten má díky 48V elektromotorům nabízet možnost nastavování sbíhavosti či rozbíhavosti v rozsahu až 6,6° na každou stranu, až 2,5° pozitivního a 5,5° negativního odklonu. Podle Mohra tento systém umožní řidičské manévry, které dříve možné nebyly.

Elektrické supersporty? Ještě se uvidí, říká šéf Lamborghini

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám