Hlavní obsah

Elektrická auta jsou zatím jen pro nadšence, říká šéf PSA

Podle Carlose Tavarese, šéfa koncernu PSA, elektrická auta nelákají většinu populace ze třech důvodů. Jsou jimi nedostatečná nabíjecí infrastruktura, omezený dojezd elektromobilů a nejistota stran ceny elektřiny pro dobíjení.

Foto: Antonio Bronic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Čím dál více novinek, o kterých píšeme, je aspoň plug-in hybridních, když už ne plně elektrických. Přesto podle šéfa automobilového koncernu PSA Carlose Tavarese v současnosti elektrická auta kupují jen nadšenci, nikoliv normální lidé.

„Prodáváme elektrická auta zeleným závislákům. Neposunuli jsme se k pragmaticky smýšlejícím lidem,” cituje Tavarese agentura Reuters. Jako zásadní problémy masového rozmachu elektromobility vidí nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu a omezený dojezd elektromobilů.

Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin

Ekonomika

A také nejistotu stran ceny elektřiny pro dobíjení. Před několika týdny zvedla řidiče elektromobilů ze židle společnost Ionity, která v Evropě buduje síť superrychlých nabíječek a jednu provozuje i v Česku.

Místo paušálních zhruba 200 korun začala od konce ledna 2020 účtovat neregistrovaným zákazníkům každou kilowatthodinu po 21 korunách. S registrací cena klesá pod 10 Kč/kWh.

Objem odebrané elektřiny z českých dobíjecích stanic pro elektromobily byl loni rekordní

AutoMoto

V Česku zdražili také provozovatelé nabíječek ČEZ, na 3,5 až 9,5 Kč/kWh podle tarifu zvoleného při registraci, či neregistrovaného zákazníka, a E.ON na 3 až 13 korun za kilowatthodinu.

Podle Tavarese stojí tyto tři důvody za faktem, že Peugeot vyvíjí platformy aut tak, aby byly schopny pojmout jak konvenční, tak i hybridní nebo čistě elektrické pohonné ústrojí. „Tak můžeme agilně reagovat na požadavky zákazníků,” doplnil.

Související články

Výběr článků

Načítám