Článek
Čím dál více novinek, o kterých píšeme, je aspoň plug-in hybridních, když už ne plně elektrických. Přesto podle šéfa automobilového koncernu PSA Carlose Tavarese v současnosti elektrická auta kupují jen nadšenci, nikoliv normální lidé.
„Prodáváme elektrická auta zeleným závislákům. Neposunuli jsme se k pragmaticky smýšlejícím lidem,” cituje Tavarese agentura Reuters. Jako zásadní problémy masového rozmachu elektromobility vidí nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu a omezený dojezd elektromobilů.
Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin
A také nejistotu stran ceny elektřiny pro dobíjení. Před několika týdny zvedla řidiče elektromobilů ze židle společnost Ionity, která v Evropě buduje síť superrychlých nabíječek a jednu provozuje i v Česku.
Místo paušálních zhruba 200 korun začala od konce ledna 2020 účtovat neregistrovaným zákazníkům každou kilowatthodinu po 21 korunách. S registrací cena klesá pod 10 Kč/kWh.
Objem odebrané elektřiny z českých dobíjecích stanic pro elektromobily byl loni rekordní
V Česku zdražili také provozovatelé nabíječek ČEZ, na 3,5 až 9,5 Kč/kWh podle tarifu zvoleného při registraci, či neregistrovaného zákazníka, a E.ON na 3 až 13 korun za kilowatthodinu.
Podle Tavarese stojí tyto tři důvody za faktem, že Peugeot vyvíjí platformy aut tak, aby byly schopny pojmout jak konvenční, tak i hybridní nebo čistě elektrické pohonné ústrojí. „Tak můžeme agilně reagovat na požadavky zákazníků,” doplnil.