Hlavní obsah

Ekologický motor má snad i GM

Novinky,

V titulku článku byste mohli cítit trochu ironie. Proč? GM představil svůj první ekologický motor, který má objem 3,9 l, spaluje ethanol E85, má "nižší" spotřebu a emise. V Evropě si však ekologický agregát představujeme jinak. Den amerických pikantních zpráv tedy pokračuje.

Článek

Šestiválcový agregát pro Chevrolet Uplander pracuje se systémem Active Fuel Management. Není to nic jiného, než již staré známé vypínání až poloviny válců při nízkém zatížení a jejich postupné zapínání při potřebě většího výkonu a točivého momentu. Že už tuhle techniku znáte? Ano, jenže s ní přišla už dávno konkurenční značka DaimlerChrysler. Takže GM nesmí zůstat pozadu.

Celá takhle veliká sláva dokáže na americké žíznivé motory téměř neskutečné - snížit spotřebu na údajných 8,12 l na 100 km na dálnicích a 11,76 l na 100 km ve městě. To není málo, ale na téměř čtyřlitrový agregát s výkonem 174 kW to celkem jde.

Další "převratné" novinky

Aby ale GM nebylo druhé, muselo přidat ještě nějakou "vychytávku", která se jen tak nevidí. Tedy alespoň v USA. Jedná se totiž o to, že agregát lze mít i v provedení na tankování E85, což není nic jiného než kombinace 85 % ethanolu a 15 % benzínu. I zde však nezbývá než upozornit, že s E85 pracuje celý jih amerického kontinentu a v USA moc stanic s tímto palivem nenajdete.

K dalším "novinkám" patří stejně dlouhé sací a výfukové potrubí, hliníková hlava válců s většími ventily, litinový blok s přesazenými válci či elektronicky ovládaná škrticí klapka.

Není se tedy co divit, že o motoru se uvažuje také jako o dalším možném kandidátovi na pohonnou jednotku pro sportovní Chevrolet Impala. V Evropě se zatím s prodejem moc nepočítá. Konkurovat totiž propracovaným nízkoemisním japonským a evropským vozům asi nemůže.

Související témata:

Výběr článků

Načítám