Článek
Součástí nového zákona je například návrh na zvýšení ekologické daně. Za registraci by měla platit i auta, která spadají pod normu EURO 3, což jsou automobily vyrobené mezi rokem 2000 až 2005. „Zavedením poplatku chce úřad přispět ke zlepšení kvality ovzduší," řekla ČTK mluvčí ministerstva Petra Roubíčková. Zvýšení poplatků podle MŽP se týká normy EURO 1 (a to z pěti na deset tisíc korun), normy EURO 2 (ze tří tisíc na pět tisíc korun) a normy EURO 3 (ta dosud byla bez poplatku, nově jsou navrhovány tři tisíce korun).
Úřad si chce „posvítit” také na autovrakoviště, jejichž počet je ve srovnání s okolními státy vysoký. Provozovatelé nynějších by museli do jednoho roku od nabytí účinnosti zákona požádat o vydání nového povolení, avšak už za přísnějších podmínek.
„V novém zákoně MŽP plánuje novou certifikaci všech autovrakovišť, dále zavedení povinnosti pro krajské úřady fyzicky kontrolovat vrakoviště a uvažujeme také o zavedení značení jednotlivých dílů z autovraků s cílem větší kontroly nad prodejem náhradních dílů,” uvedla Roubíčková.